Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Tıbbi Dokümantasyon II | TDS 102 | 2 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. ÖMER ÖZİŞLİ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. ÖMER ÖZİŞLİ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Tıbbi dokümantasyonun hukuksal yönü, tıbbi dokümantasyonla ilgili sağlık mevzuatı, ICD, tıbbi yazışmalar ve Tıbbi raporlar ile ilgili bilgileri kazandırmak |
Dersin İçeriği | Tıbbi dokümantasyonun hukuki tarihçesi ve hukuksal gerekliliği; Hasta dosyaları açısından sağlık yönetimi mevzuatı; Hasta dosyalarının gizliliği, gizlilik ihlali ve cezai karşılığı; Dosya saklamanın önemi ve dosya saklama yöntemleri; Arşivleme ve otomasyon; Hastalıkların Uluslararası Dokümantasyon Sistemi (ICD); Hastalık Sınıflandırması ve Kodlama; Hastalıkları Sınıflandırma Sistemleri; ICD içerdiği sınıflandırma düzeyleri, ülkemizde sağlık veri kaydı ve ICD’nin kullanımı; Tıbbi yazışmalar; Tıbbi raporlar; Dökümantasyonda Kalite |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tıbbi dokümantasyonun hukuksal yönününü bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
2 | Hastalıkların Uluslararası Dokümantasyon Sistemini tanır | Grupla Çalışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Tıbbi yazışma ve raporları hazırlar | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Dosya saklamanın önemi ve dosya saklama yöntemleri | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Arşivleme ve otomasyon | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Hastalıkların Uluslararası Dokümantasyon Sistemi (ICD) | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
7 | Hastalık Sınıflandırması ve Kodlama | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
8 | Hastalıkları Sınıflandırma Sistemleri | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
9 | ICD içerdiği sınıflandırma düzeyleri, ülkemizde sağlık veri kaydı ve ICD’nin kullanımı | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
10 | Yıl içi sınavı | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
11 | Tıbbi yazışmalar | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
12 | Tıbbi raporlar | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
13 | Tıbbi raporlar | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
14 | Dökümantasyonda Kalite | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tıbbi dokümantasyonun hukuki tarihçesi ve hukuksal gerkliliği | 1/4,4,5/93 |
2 | Hasta dosyaları açısından sağlık yönetimi mevzuatı | 5/66,4 |
3 | Hasta dosyalarının gizliliği, gizlilik ihlali ve cezai karşılığı | 5/179,4 |
4 | Dosya saklamanın önemi ve dosya saklama yöntemleri | 1/16,4,3/40 |
5 | Arşivleme ve otomasyon | 4 |
6 | Hastalıkların Uluslararası Dokümantasyon Sistemi (ICD) | 4 |
7 | Hastalık Sınıflandırması ve Kodlama | 1/74,3/53,5/106,4 |
8 | Hastalıkları Sınıflandırma Sistemleri | |
9 | ICD içerdiği sınıflandırma düzeyleri, ülkemizde sağlık veri kaydı ve ICD’nin kullanımı | 1/74-79,4,3/53 |
10 | Yıl içi sınavı | 1/80,4 |
11 | Tıbbi yazışmalar | 1/77,4 |
12 | Tıbbi raporlar | 2/59,4 |
13 | Tıbbi raporlar | 3/50,5/266,4 |
14 | Dökümantasyonda Kalite | 1/127,4 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Artukoğlu A., Kaplan A., Yılmaz A., Tıbbi Dokümantasyon, Ankara, 2002. 2. Sümbüloğlu K., Sümbüloğlu V., Tıbbi Dokümantasyon, Ankara, 1998. 3. Demircan A., Tıbbi Dokümantasyon, Tokat, 1996. 4. Akbolat, M. Tıbbi Dokümantasyon II Ders Notları (Basılmamış), 2007. 5. Balcı, A.E, Tıbbi Dokümantasyon ve Tıbbi Arşivler, İzmir, 2001. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | |||||
2 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | |||||
3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | X | |||||
4 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | X | |||||
5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | X | |||||
7 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | X | |||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |