Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Konserve Üretim Teknolojisi | GDM 521 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. OKTAY YEMİŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Meyve-sebzelerin konserve edilerek muhafazasının sağlanması, konserve üretim tekniklerinin kavranması ve uygulamaları |
Dersin İçeriği | Konserve Üretimi ve Tarihçesi, Konserve Üretiminde Uygulanan Ön (Hazırlık) İşlemleri, Konserve Üretim Aşamaları, Konserve Gıdalarda Kalite Kriterleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Meyve-Sebzeleri Dayandırma Yöntemlerini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Konserve üretiminde uygulanan ön işlemleri kavrar ve uygular | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Çeşitli meyve ve sebze konservelerinin üretimin aşamalarını ve özelliklerini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Konserve üretiminde kaliteyi artırmak amacıyla çalışmalar yapar ve tasarlar | Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Seçeceği bir meyve ya da sebzenin konservesini yapar ve üretim aşamalarını tasarlar | Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Konserve gıdalarda kalite kontrol analizlerini yapar ve uygular | Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Meyve-Sebzeleri Dayandırma Yöntemleri | |
2 | Konserve Üretimi ve Tarihçesi | |
3 | Konserve Üretiminde Uygulanan Ön İşlemler | |
4 | Konserve Üretiminde Uygulanan Ön İşlemler | |
5 | Konserve Kapları ve Dolum İşlemi | |
6 | Dolgu Sıvıları ve Hazırlanması | |
7 | Hava Çıkarma (Ekzost) İşlemleri | |
8 | Isıl İşlem (Ticari Sterilizasyon) | |
9 | Konservelerin Kontrolü ve Depolanması | |
10 | Meyve Sebze Konservelerindeki Bozulmalar | |
11 | Çeşitli Meyve ve Sebze Konserveleri Üretimi | |
12 | Çeşitli Meyve ve Sebze Konserveleri Üretimi | |
13 | Konserve Gıdalarda Kalite Kriterleri | |
14 | Konserve Gıdalarda Kalite Kriterleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Cemeroğlu, B. 2004. Meyve Sebze İşleme Teknolojisi (I. ve II. Cilt). Gıda Teknolojisi Derneği Yayınları, Bizim Büro Basımevi-Ankara Downing, D.L. 1996 Fundamental Information on Canning. CTI Publications- New York |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Alanının gerektirdiği SAS, SPSS, Minitab gibi istatistik programlarından en az birini etkin düzeyde kullanır. | ||||||
7 | Kendi çalışmalarını, Gıda Mühendisliği alanındaki uluslararası platformlarda yazılı, sözlü ve/veya görsel olarak aktarabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |