Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Seminer | ENM 500 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SAFİYE SENCER |
Dersi Verenler | Doç.Dr. SAFİYE SENCER, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Araştırma sürecini inceleyerek, bilimsel ahlak ve etik anlayışı ile birlikte, bilimsel araştırma yöntemlerini gözden geçirmek ve araştırma için literatür tarama, veri değerlendirme ve rapor yazma tekniklerini öğrenerek, uygulamalı olarak etkinliğin geliştirilmesi süreci |
Dersin İçeriği | Bilimsel çalışma, tarihçesi, özellikleri, Bilimsel makale hazırlama, Kısa özet (Abstract) hazırlanması (Uygulama), Giriş bölümünün yazılması, Yöntemlerin yazılması, Sonuç bölümü, Bilimsel ahlak ve etik değerleri, Proje hazırlama teknikleri, Akademik poster hazırlama teknikleri, Tez yazım kuralları ve hazırlanan tez konularının incelenmesi, Etkili sunum teknikleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilimsel çalışma, tarihçesi, özellikleri | |
2 | Bilimsel çalışmada başlık belirlenmesindeki esaslar ve uygulama | |
3 | Bilimsel yazıya başlık verilmesi, Yazarlar ve adreslerinin yazılması | |
4 | Kısa özet (Abstract) hazırlanması (Uygulama), | |
5 | Giriş bölümünün yazılması Yöntemlerin yazılması, | |
6 | Sonuç bölümü | |
7 | Bilimsel Ahlak ve Etik Değerleri | |
8 | Araştırma sonuç raporu yazma | |
9 | Proje hazırlama işlem basamakları | |
10 | Proje hazırlama işlem basamakları | |
11 | Akademik poster hazırlama | |
12 | Tez yazım kuralları ve hazırlanan tez konularının incelenmesi, | |
13 | Tez yazım kuralları ve hazırlanan tez konularının incelenmesi, | |
14 | Etkili sunum teknikleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. Bir, A.A., Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayınları No: 1081, Açıköğretim Fakültesi Yayınları No: 601. 2. Day, R.A., (1996), Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır?, http://kutuphane.ege.edu.tr/bilimselmakale.pdf (erişim tarihi 13-08-2016)
3. Eymen, U.E. Bilimsel Bir Araştırma Nasıl Hazırlanır?, istatistikmerkezi.com_Araştırma_Ödevi_Nasıl_Hazırlanır_[1].pdf (erişim tarihi 13-08-2016) |
Ders Kaynakları | 1. Etkili Sunumlar için El Kitabı, TUBITAK, sunum_el_kibabi.pdf
2. Murray, N., Hughes, G., Writing up your University Assignments and Research Projects A practical handbook, Open University Press, McGraw-Hill Education, ISBN-13: 978–0335–22717–4 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | sürdürülebilir kalkınma ve endüstri mühendisliğinin gelişen koşullara göre gelişmelerini izleyebilmek ve uygulayabilmek için yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve bunun için kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
2. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Proje / Tasarım | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 139 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |