Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Fizikokimyasal Prosesler ve Arıtma | CEM 530 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. FÜSUN BOYSAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Fizikokimyasal prosesler su, atıksu arıtımı, hava kirliliği kontrolünde ve atıkların geri kazanılması sürecinde kullanılan birçok yöntemin ana unsurlarını oluşturmaktadır. Bu dersin amacı fizikokimyasal proseslerin dayandığı teorilerin kavratılması ve arıtma sistemlerinin tasarımındaki esasların verilmesidir. Bu konularda lisans düzeyinde alınan teorik bilgilerin ileri aşamaya taşınması, geliştirilmesi ve proseslerin uygulamaya yönelik şekilde tanıtılması hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders fizikokimyasal proseslerin genel tanımı ve teorisi, fizikokimyasal proseslerin çevre mühendisliği alanında uygulamaları, laboratuar sonuçlarının yorumlanması ve proses seçimi, proses yönetimi, gaz çözünürlüğünü ve örnek endüstrilerde fizikokimyasal proseslerin incelenmesini içerir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Temel Bilim ve Mühendislik bilgilerini geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
2 | Fizikokimyasal arıtım ve geri kazanma ile ilgili detaylı bilgileri ve teknolojileri kavrar. | Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
3 | Arıtım ve geri kazanma teknolojileri alanında problemleri tanımlama, çözüm üretebilme ve proses tasarlama becerisi kazanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fizikokimyasal proseslerin genel tanımı ve teorisi | |
2 | Fizikokimyasal proseslerin çevre mühendisliği alanında uygulamaları | |
3 | Arıtılacak parametrelerin belirlenmesi kriterleri ve kirlilik kontrol yönetmeliklerinin incelenmesi | |
4 | Kirlilik parametrelerinin belirlenmesinde laboratuarların önemi ve çalışması | |
5 | Laboratuar analiz sonuçlarının değerlendirilmesi ve yorumlanması yöntemleri | |
6 | Arıtımda proses seçimi kriterleri, proses kontrolü ve yönetimi esasları | |
7 | Su ve atıksulardaki gaz doygunluğu | |
8 | Gazların sularda çözünmesi esasları | |
9 | Örnek endüstrilere ait fizikokimyasal proseslerin incelenmesi | |
10 | Örnek endüstrilere ait fizikokimyasal proseslerin incelenmesi, | |
11 | Örnek endüstrilere ait fizikokimyasal proseslerin incelenmesi | |
12 | Örnek endüstrilere ait fizikokimyasal proseslerin incelenmesi | |
13 | Konuyla ilgili yapılmış bilimsel makalelerin tartışılması | |
14 | Konuyla ilgili yapılmış bilimsel makalelerin tartışılması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1-) INGLEZAKIS, V.J., POULOPOULOS, S.G., Adsorption, Ion Exchange and Catalysis Elsevier 1st Edition, 2006. 2-) MUSLU, Y., Çevre Mühendisliğnde Temel işlemler ve Temel Prosesler Cilt I ve II, Su Vakfı Yayınları, 2002. 3-) SINCERO, A.P., Physical-Chemical Treatment of Water and Wastewater, CRC Pres, 2002. 4-) ATKINS, P.W., Physical Chemistry 6th Ed. Oxford University Press 1998. 5-)WEBER, W.J., Physicochemical Processes for Water Quality Control, Wiley-Interscience,ISBN 0-471-92435-0, 1972. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, çevre kirliliğinin önlenmesi, kontrolü ve doğal kaynakların sürdürülebilir yönetimi ile ilgili uygun çalışmalar üretir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |