Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çok Fazlı Enerji Sis. Fazkoordinatları İle Analizi | ELK 512 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TÜRKER FEDAİ ÇAVUŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | The transport of large amounts of electrical power over long distances is done with high-voltage transmission lines. |
Dersin İçeriği | Determination of Line Parameters in Multi Phase Power Systems, Syymmetrical Component, Phase Co-Ordinate Modelling of Multi Phase Power Systems Phase Co-Ordinete Load Flow and Fault Analysis |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | To calculate the line parameters of the three-phase overhead transmission line. To calculate the six-phase transmission line parameters | ||
2 | To calculate twelve-phase transmission line parameters | ||
3 | The phase coordinate load flow analysis carry out on test system employing Gauss-Siedel technique for balanced and unbalanced situations. | ||
4 | The phase coordinate load flow analysis carry out on composite three-phase and six-phase test system for balanced and unbalanced situations. | ||
5 | The phase coordinate load flow analysis have been carried out on composite three-phase and twelve-phase test system for balanced and unbalanced ituations. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çok-fazlı enerji sistemlerinde hat parametrelerinin belirlenmesi: Giriş | |
2 | Elektrik enerji sistemlerinin yapısı/ Çok fazlı sistemlerde gerilimlerin belirlenmesi | |
3 | Endüktansın tanımı/ 3, 6, 12 fazlı enerji iletim hatlarının endüktansı | |
4 | Enerji iletim hatlarında kapasite tanımı/ 3, 6, 12 fazlı enerji iletim hatlarının kapasitesi/ | |
5 | Simetrili bileşenler/ Genel n fazlı sistemlerde simetrili bileşen transformasyonu/ 3, 6, 12 fazlı sistemlerde simetrili bileşen transformasyon matrisi/ | |
6 | Per-unit değerler/ N fazlı sistemlerde per-unit değerler/ 3, 6, 12 fazlı sistemlerde per-unit değerler/ | |
7 | Çok-fazlı enerji sistemlerinin faz koordinatları ile modellenmesi: Elemanların temsili/ Genel eleman/ | |
8 | İletim hattı/ Elektrik makinesinin temsili/ | |
9 | Transformatörlerin temsili | |
10 | Transformatörlerin temsili | |
11 | Faz-koordinatları ile yük akışı | |
12 | Faz-koordinatları ile yük akışı | |
13 | Faz-koordinatları ile kısa devre | |
14 | Uygulama: Faz-koordinatları ile yük akış ve kısa devre |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ş.Özbey ´ Çok Fazlı Güç Sistemlerinin Faz Koordinatları İle Analizi ´ Sakarya Üniversitesi, Ders Notu |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
2. Ödev | 10 |
3. Ödev | 10 |
4. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 4 | 10 | 40 |
Ödev | 1 | 30 | 30 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 190 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |