Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Su Yapıları | INM 423 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MEHMET SANDALCI |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi MEHMET SANDALCI, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Osman SÖNMEZ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Hidroloji ve Su Yapıları ile ilgili temel kavramlar verilerek, Buharlaşma, Su Döngüsü, Akarsu düzenlemeleri ve Akarsu Yapıları hakkında öğrencilerin bilgilendirilmesi ve uygulamalı örneklerle konunun kavranması |
Dersin İçeriği | Temel kavramlar, Hidrolojinin prensipleri, Su kaynaklarının önemi ve akarsu yapıları ile ilgili hesap teknikleri aktarılması |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Hidroloji ile ilgili temel yasalarını kavramakSu Kaynakları ve Hidroloji ile ilgili esas kuralları anlar. | Anlatım, Gezi / Gözlem, Grupla Çalışma, | |
2 | Yapay sinir ağları gibi esnek modellemeler ve amprik formuller kullanarak buharlaşma analizi yapar. | Grupla Çalışma, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
3 | Tarım bitkileri için sulama suyu problemlerini çözer. | Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
4 | Yağış ve akış arasındaki ilişkiyi anlar. | Anlatım, Grupla Çalışma, | |
5 | Baraj rezervuarı, su alma yapıları, batardolar ve bağlama gibi su yapıları problemlerini çözer. | Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
6 | Akarsularda taşınan katı maddelerin tipini ve katı madde taşınımını analiz eder. | Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
7 | Brown- Einstein, Schoklitsch ve Peter-Muller-Mayer gibi bazı amprik formülleri analiz eder. | Anlatım, | |
8 | Bağlamalar hakkında bilgiler kazanır. | Grupla Çalışma, Anlatım, | |
9 | Bağlama yapılarının kısımları projelendirir. | Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
10 | Jetti, mahmuz ve akarsu ulaşımı için liman yapıları gibi akarsu yapılarını dizayn eder. | Anlatım, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, Hidrolojinin ve Su Kaynaklarının önemi ve temel kavramlar, | |
2 | Hidroloji | |
3 | Buharlaşma ve Su Döngüsü | |
4 | Yağış | |
5 | Hidroloji ile ilgili uygulamalar ve sayısal örnekler | |
6 | Akarsu Morfolojisi | |
7 | Akarsularda Katı madde hareketi | |
8 | Akarsu düzenlemeleri | |
9 | Taşkın kontrolü | |
10 | Akarsu taşımacılığı ve geçişleri | |
11 | Akarsulardan su alma | |
12 | Barajlar ve baraj hazneleri | |
13 | Su kaynakları ile ilgili örnekler ve uygulama sahaları | |
14 | Sayısal örnekler ve çözümleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders Notu |
Ders Kaynakları | 1. Erkek, C., Ağıralioğlu, N., Su Kaynakları Mühendisliği,Beta Basım A.Ş. 3.Bası, Kasım, 1998, İstanbul. 2. Ağıralioğlu, N ., Baraj Planlama ve Tasarımı, Cilt1 ve 2, Su Vakfı Yayınları,2004, İstanbul. 3. Bayazıt, M., Hidroloji, İTÜ, 1986, İstanbul. 4. Ilgaz, C., Karahan M.E., Bulut, A., Akışkanlar mekaniği ve Hidrolik Problemleri, Çağlayan Kitap Evi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik,fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanma becerisi | ||||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygu analiz ve modelleme yöntemlerinin seçme ve uygulama becerisi | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemin, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becersi | ||||||
5 | Karmaşık Mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | ||||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | ||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yöntemi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 2 | 2 | 4 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 119 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |