Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Müzakere Teknikleri | ISL 439 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi KAZIM MERT |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi KAZIM MERT, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Merve TÜRKMEN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İş görüşmelerinde ve insanlar arası etkileşimde arzulanan sonuçlara erişimde yardımcı olacak olan temel iletişim ve müzakere becerilerinin kazandırılması |
Dersin İçeriği | Derste kavramının tanımı ve diğer kavramlardan ayıran özellikler, müzakerede etkinliği belirleyen hususlar, müzakere süreci ile süreçte önemli olan konular, müzakere sürecinin yönetiminde rol oynayan temel becerilerden olan liderlik, zaman yönetimi, toplantı yönetimi ve müzakere teknikleri ile çeşitli iletişim becerileri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Müzakere kavramını benzer diğer kavramlardan ayırt eder | Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, | |
2 | Müzakerenin temel ilkelerini anlar ve uygular | Anlatım, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Müzakere sürecini analiz eder ve yönetir | Anlatım, Soru-Cevap, Grupla Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Temel iletişim becerilerinde sözlü ve sözsüz iletişim becerilerini bilir ve kullanır | Anlatım, Soru-Cevap, Grupla Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Toplantı yönetiminin ilkelerini uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Grupla Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, | |
6 | Zaman yönetimine ilişkin temel prensipleri kullanır | Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, | |
7 | Müzakere için gerekli analizleri yapar ve süreci yönetir | Anlatım, Soru-Cevap, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Müzakere kavramı ve diğer ilgili kavramlar | Notları ve yardımcı kitaplar ilgili kısımlar |
2 | Müzakere süreci | Notları ve yardımcı kitaplar ilgili kısımlar |
3 | Müzakere ve çatışma yönetimi | Notları ve yardımcı kitaplar ilgili kısımlar |
4 | İyi bir müzakerecide olması gereken özellikler | Notları ve yardımcı kitaplar ilgili kısımlar |
5 | İknanın ilkeleri | Notları ve yardımcı kitaplar ilgili kısımlar |
6 | Temel iletişim becerileri | Notları ve yardımcı kitaplar ilgili kısımlar |
7 | Sözlü iletişim | Notları ve yardımcı kitaplar ilgili kısımlar |
8 | Sözsüz iletişim | Notları ve yardımcı kitaplar ilgili kısımlar |
9 | Ara sınav | |
10 | Müzakerelerde toplantı yönetimi | Notları ve yardımcı kitaplar ilgili kısımlar |
11 | Müzakerelerde zaman yönetimi prensipleri | Notları ve yardımcı kitaplar ilgili kısımlar |
12 | Müzakere düzenine ilişkin ilkeler | Notları ve yardımcı kitaplar ilgili kısımlar |
13 | Müzakere teknikleri | Notları ve yardımcı kitaplar ilgili kısımlar |
14 | İleri müzakere startejileri | Notları ve yardımcı kitaplar ilgili kısımlar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | ALTUNIŞIK, R. Müzakere Yönetimi Ders Notları. |
Ders Kaynakları | 1. ÇETİN, Canan, Müzakere 2. HOGAN, Kevin, İstediğiniz Kişiye 8 Dakikada Nasıl Evet Dedirtirsiniz? 3. Peter Economy, Uzlaşma İlkeleri, Hayat Yayınları, 1997. 4. Robert B. Cialdini, İknanın Psikolojisi, MediaCat Yayınları, 2004. 5. Homer B. Smith, Selling Through Negotiation, Amacom, 1988. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. | X | |||||
2 | Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. | X | |||||
3 | Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler. | X | |||||
4 | Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır. | X | |||||
5 | Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir. | X | |||||
6 | Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir. | X | |||||
7 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X | |||||
8 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 135 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |