Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Araştırma Yöntemleri | ISL 210 | 4 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. YUSUF ARSLAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi MERVE TÜRKMEN BARUTÇU, Doç.Dr. YUSUF ARSLAN, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Umut Orhan, Arş. Gör. Volkan Göktaş |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin bilim ve bilim felsefesi konusunda temel bilgilere sahip olmasını sağlamak, bilimsel bir çalışmayı (makale, bildiri, rapor, kitap) tasarlamak, yürütmek ve raporlandırmak, nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin temel mantığını kazanmak ve sorgulayıcı, araştırıcı bir düşünme biçimi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bilimsel bir araştırmanın yürütülmesinde izlenmesi gereken temel süreç ve yöntemler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilim ve bilim felsefesi ile yöntem bilgisi arasındaki ilişkiyi anlayabilme ve yorumlayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Yöntem hakkında öğrenilenleri araştırma konusu belirlerken ve herhangi bir araştırma sürecinde kullanabilme | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Araştırmanın odağındaki konuyla ilgili daha önce yapılmış görgül ve kavramsal çalışmaları sorgulama ve yapılacak araştırma ile ilişkilendirme | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Araştırma soru ve hipotezlerini sınıflandırabilme ve bu doğrultuda araştırma için uygun araştırma hipotez ve sorularını formüle edebilme | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Bağlamına uygun bir araştırma süreci tasarlayabilme ve araştırma stratejisi önerebilme | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Araştırma bulgularını tartışarak uygun şekilde raporlaştırabilme | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
7 | Bilimsel üslubun ne olduğu ile ilgili bir kavrayış geliştirme | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş: Bilim Felsefesi, Bilgi ve Bilimsel Bilgi | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi (s.3-16). |
2 | Araştırma Problemlerinin Belirlenmesi | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi (s. 19-45) |
3 | Eleştirel Kaynak Taraması | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi (s. 47-53) |
4 | Araştırma Soru ve Hipotezlerinin Oluşturulması | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi (s. 55-62) |
5 | Araştırma Stratejisinin Belirlenmesi | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi (s. 62-70) |
6 | Araştırma Evreni ve Örnekleme | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi (s. 129-142) |
7 | Araştırma İçin İkincil Verilerin Derlenmesi | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi (s.73- 91) |
8 | Araştırma İçin Birincil Verilerin Derlenmesi: Anketler | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi (s.73- 91) |
9 | Araştırma İçin Birincil Verilerin Derlenmesi: Gözlem ve Mülakat | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi (s. 98- 102) |
10 | Araştırmalarda Ölçüm ve Ölçekler | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi (s.107-126) |
11 | Temel Veri Analiz Yöntemleri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
12 | Raporlama: Araştırma Raporunun İçeriği | Herhangi bilimsel çalışmalara göz atılması (s.333-348) |
13 | Raporlama: Araştırma Raporunun Şekli Şartları | Dergi, Fakülte, Enstitü yazım kurallarına bakılması |
14 | Sonuç: Başarılı Bir Bilimsel Çalışma İçin İpuçları | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Coşkun,R. Altunışık, R. Yıldırım, E. (2017). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: SPSS Uygulamalı, 9. Baskı, Sakarya Kitabevi. |
Ders Kaynakları | Diğer Kaynaklar : Saunders, M. Lewis, P. and Thornhill, A. (1997) Research Methods for Business Students, London: Financial Times |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. | X | |||||
2 | Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. | X | |||||
3 | Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler. | X | |||||
4 | Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır. | X | |||||
5 | Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir. | X | |||||
6 | Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir. | X | |||||
7 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X | |||||
8 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 2 | 5 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 136 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |