Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Halk Müziği Solfej ve Nazariyatı Vı | THS 306 | 6 | 2 + 2 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör. MEHMET DER |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. MEHMET KÜRŞAD TÜRKAY, Arş.Gör. MEHMET DER, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilere ileri derecede solfej, deşifre ve dikte becerisi kazandırabilmek. |
Dersin İçeriği | Yöreler özelinde farklı usul kalıpları ve farklı makamsal yapılarda örnek eserler üzerinde deşifre ve solfej çalışmaları, THM Kaynak Kişiler üzerine araştırma çalışmaları, TRT THM Repertuvarı örnek eserler üzerinde melodik, makamsal ve usul/ritim yönünden analiz çalışmaları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Teke Yöresi örnek eser solfej çalışmaları, makamsal ve ritmik analiz çalışmaları, | |
2 | Teke Yöresi örnek eser solfej çalışmaları, dikte ve deşifre çalışmaları, kaynak kişiler özelinde araştırma çalışmaları. | |
3 | Zeybek Türünde örnek eser solfej çalışmaları, makamsal ve ritmik analiz çalışmaları | |
4 | Zeybek Yöresi örnek eser solfej çalışmaları, dikte ve deşifre çalışmaları, kaynak kişiler özelinde araştırma çalışmaları. | |
5 | Konya Yöresi örnek eser solfej çalışmaları, makamsal ve ritmik analiz çalışmaları | |
6 | Konya Yöresi örnek eser solfej çalışmaları, dikte ve deşifre çalışmaları, kaynak kişiler özelinde araştırma çalışmaları. | |
7 | Silifke Yöresi örnek eser solfej çalışmaları, makamsal ve ritmik analiz çalışmaları | |
8 | Silifke Yöresi örnek eser solfej çalışmaları, dikte ve deşifre çalışmaları, kaynak kişiler özelinde araştırma çalışmaları. | |
9 | Yozgat Yöresi örnek eser solfej çalışmaları, makamsal ve ritmik analiz çalışmaları | |
10 | Yozgat Yöresi örnek eser solfej çalışmaları, dikte ve deşifre çalışmaları, kaynak kişiler özelinde araştırma çalışmaları. | |
11 | Yozgat ve Konya Yöreleri örnek eser solfej çalışmaları, makamsal ve ritmik analiz çalışmaları | |
12 | Yozgat ve Konya Yöresi örnek eser solfej çalışmaları, dikte ve deşifre çalışmaları, kaynak kişiler özelinde araştırma çalışmaları. | |
13 | Dikte ve deşifre çalışmaları | |
14 | Dikte ve deşifre çalışmaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | TRT THM Repertuvarı |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olur. | ||||||
2 | Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri ses eğitimi alanında kullanabilecek düzeyde geliştirir. | ||||||
3 | Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | ||||||
4 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
5 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | ||||||
6 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | ||||||
7 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | ||||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
9 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanlarında çok boyutlu düşünme ve uygulama becerisi geliştirir. | ||||||
10 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanıyla ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | ||||||
11 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | ||||||
12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 16 | 2 | 32 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 2 | 3 | 6 |
Ödev | 2 | 3 | 6 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 7 | 7 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |