Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Müziği Makam Solfeji ve Nazariyatı Vı | TMN 306 | 6 | 2 + 2 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | TÜRK MÜZİĞİ MAKAM SOLFEJİ VE NAZARİYATI V
|
Önerilen Seçmeli Dersler | Müzik Aritmetiği ve Ses Sistemleri |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof. HATİCE SELEN TEKİN |
Dersi Verenler | Prof. HATİCE SELEN TEKİN, Öğr.Gör. KORKUTALP BİLGİN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Makam kavramını, makamların ve perdelerin özelliklerini öğretmek |
Dersin İçeriği | Terkibler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türk müziği aralıkları ve perdelerini öğrenir. | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Makamsal yapılar hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
3 | Makamları tanıma, tanımlayabilme, analiz etme ve sentezleme kabiliyeti kazanır. | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hisâr terkibi, Hisârbuselik terkibi | |
2 | Sipihr terkibi | |
3 | Sûzidil terkibi | |
4 | Evcârâ terkibi | |
5 | Rahâtülervâh terkibi | |
6 | Dilkeşhâverân terkibi, Performans değerlendirmesi | |
7 | Besteısfahân terkibi | |
8 | Yıliçi sınavı | |
9 | Şevkefzâ terkibi | |
10 | Şevkutarâb terkibi | |
11 | Muhayyersünbüle terkibi | |
12 | Muhayyerkürdî terkibi, Performans değerlendirmesi | |
13 | Dönem tekrarı | |
14 | Dönem tekrarı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Kitabu İlmi'l-Musiki alâ Vechi'l-Hurufât - Kantemiroğlu (Yay. haz. Yalçın Tura), Tedkik u Tahkik - Abdülbâkî Dede (Yay. haz. Yalçın Tura), Tefhimu'l-Makamat fî Tevlîdü'n-Nagamat - Hızır Ağa, Türk Musikisinde Düzen Perde Makam Terkib Uygulamaları - Sühan İrden, Türk Müziği Solfej-Makam-Usûl-Dikte Alıştırmaları - Mehmet Gönül,
Türk Musikisi - Rauf Yektâ (Terc. ve yay. haz. Orhan Nasuhioğlu), Türk Musikisi Dersleri - H. Sadettin Arel (Yay. haz. Onur Akdoğu), Amelî ve Nazarî Türk Musikisi - Subhi Ezgi, Türk Musikisinde Makamlar - Y. Fikret Kutluğ, Türk Musikisi Nazariyatı - İsmail Hakkı Özkan
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olur. | ||||||
2 | Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri ses eğitimi alanında kullanabilecek düzeyde geliştirir. | ||||||
3 | Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | ||||||
4 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
5 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | ||||||
6 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | ||||||
7 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | ||||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
9 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanlarında çok boyutlu düşünme ve uygulama becerisi geliştirir. | ||||||
10 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanıyla ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | ||||||
11 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | ||||||
12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |