Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Unity İle Oyun Geliştirme | ENF 508 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MUHAMMED KOTAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Oyun sektörü ülkemizin son yıllarda en yüksek artışı gösteren sektörlerinden birisi durumuna gelmiştir. Bu ders içeriğinde öğrenciler programalama becerisine sahip olsun/olmasın bir oyun motoru yardımıyla çeşitli tasarım ve senaryolara sahip oyunları farklı platformlar için geliştirebilme becerisine sahip olacaklardır. |
Dersin İçeriği | Oyun geliştirmeye giriş, oyum motorları ve Unity tanıtımı, Temel C# programlama, script yazma, Nesne oluşturma ve nesne işlemleri, 2B ve 3B fizik, grafik işlemleri, efekt oluşturma, oyun arayüzü tasarlama, animasyon oluşturma, ses ekleme, oyunlarda yapay zeka, yön bulma, çok oyunculu sistemler, sanal gerçeklik giriş, örnek oyun projesi geliştirme |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Oyun geliştirme ve oyun motorları hakkında bilgi sahibi | Anlatım, Bireysel Çalışma, | |
2 | Oyunlarda nesne oluşturma, 2B ve 3B fizik, efekt oluşturma hakkında bilgi sahibi | Anlatım, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | |
3 | Farklı tür oyunlar için sahne tasarlayabilir | Anlatım, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | |
4 | Oyun motoru kullanarak farklı platformlar için oyunlar geliştirebilir. | Anlatım, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel Bilgiler, Unity Kurulum ve Tanıtım | |
2 | Temel C# - Unity Script | |
3 | Temel C# - Unity Script | |
4 | Nesne Oluşturma ve Nesne İşlemleri | |
5 | Unity Fizik 2B|3B | |
6 | Grafikler | |
7 | Efektler | |
8 | Unity Kullanıcı Arayüzü Tasarlaması | |
9 | Animasyon Ekleme | |
10 | Ses Ekleme | |
11 | Yapay Zeka ve Yön Bulma | |
12 | Multiplayer Sistemi | |
13 | Sanal Gerçeklik Giriş | |
14 | Örnek Proje Geliştirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1- Unity Game Development in 24 Hours, Sams Teach Yourself, Mike Geig,Pearson Education,2013 2- Unity Game Development Cookbook: Essentials for Every Game, Paris Buttfield-Addison, Jon Manning, Tim Nugent, O'Reilly Media, Inc.,2019 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bilişim Sistemlerindeki yada farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilmek | ||||||
2 | Bilişim Sistemlerindeki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilmek | ||||||
3 | Bilişim Sistemlerindeki bir problemi, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek | ||||||
4 | Bilişim Sistemlerindeki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, Bilişim Sistemlerindeki ve Bilişim Sistemleri dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek | X | |||||
5 | Bilişim Sistemlerindeki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek | ||||||
6 | Bilişim Sistemleri ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek | ||||||
7 | Bilişim Sistemlerinin gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek ve geliştirebilmek | X | |||||
8 | Bilişim Sistemleri ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetlemek | X | |||||
9 | Bilişim Sistemlerinde özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilmek. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Proje / Tasarım | 30 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Proje / Tasarım | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |