Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Etkili İletişim ve İnsan Davranışları | EBE 109 | 1 | 2 + 1 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÜLGÜN DURAT |
Dersi Verenler | Doç.Dr. GÜLGÜN DURAT, Arş.Gör.Dr. EMİNE CİNCİOĞLU, Arş.Gör. ÇİĞDEM ŞEN TEPE, Arş.Gör. BEDİA TARSUSLU, Arş.Gör. NAZLI ÜNLÜ BIDIK, Arş.Gör. SEVGİ KÖROĞLU, Arş.Gör. AHSEN DEMİRHAN KAYACIK, Arş.Gör. BÜŞRA YOLCU, Arş.Gör. SEMİHA ÜNKAZAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ebelikte kişilerarası ilişkilerin önemi, iletişimi etkileyen faktörler, etkin ve etkin olmayan iletişim teknikleri ve temel gelişim kuramları konusunda bilgi ve beceri kazandırmak |
Dersin İçeriği | Kişilerarası ilişkilerde temel kavramlar ve iletişim teknikleri Temel psikolojik kavramlat ve gelişim kuramları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Algı, duygu, düşünce gibi temel psikolojik kavramları tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Kişilerarası ilişkilerde temel kavramları tanımlar. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
3 | Hasta ile etkileşimde etkin olan/terapötik iletişim tekniklerini açıklar, örneklendirir | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
4 | Hasta ile etkileşimde etkin olmayan/nonterapötik iletişim tekniklerini açıklar, örneklendirir. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
5 | İnsan davranışlarında normalliği ve normalden sapmayı örneklendirir. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
6 | Temel gelişim kuramlarını açıklar. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
7 | İnsan davranışlarını ve tepkilerini, temel gelişim kuramları doğrultusunda değerlendirir. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Psikolojide temel kavramlar | |
2 | Kendini tanıma | |
3 | İletişim laboratuvarı | |
4 | Kişilerarası iletişimde temel kavramlar | |
5 | İletişim laboratuvarı | |
6 | Etkin ve etkin olmayan iletişim teknikleri | |
7 | Ara sınav | |
8 | İletişim laboratuvarı | |
9 | Normal-normal dışı davranışlar ve psikolojide biyolojik kuram | |
10 | Psikodinamik gelişim kuramı ve savunma mekanizmaları | |
11 | İletişim laboratuvarı | |
12 | Psikososyal ve ahlaki gelişim kuramı | |
13 | Davranışçı ve bilişsel gelişim kuramı,İletişim laboratuvarı | |
14 | Final |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Üstün B. Hemşirelikte İletişim Becerileri Öğretimi, 2005, İzmir, Okullar Yayınevi. 2. Terakye G. Hasta Hemşire İlişkileri, 5. Baskı, 1998, Ankara, Zirve Ofset. 3. Rita L. Atkınson. Psikolojiye Giriş., 4. Baskı, Çev.Alogan,Y., Ankara, 2008, Arkadaş Yayınevi. 4. Geçtan E. Psikodinamik Psikiyatri ve Normal Dışı Davranışlar, 2015 Metis Yayınları. 5. Özcan A. Hemşire-Hasta İlişkisi ve İletişim, 2. Baskı, Ankara, 2006, Sistem Ofset. 6. Gürhan N., Okanlı A. Yaşamın Sırrı İletişim, Ankara, 2017, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri. 7. Öz F., Demiralp M. Psikososyal Hemşirelik Genel Hasta Bakımı İçin, 3. Baskı, Ankara, 2014, Akademisyen Yayınevi. 8. Kaya A. Kişilerarası İlişkiler ve Etkili İletişim, 9. Baskı, Ankara, 2016, Pegem Akademi. 9. Öztürk MO, Uluşahin NA. Ruh Sağlığı ve Bozuklukları,15. Baskı, Ankara, 2018, Nobel Tıp Kitapevleri. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilecek, kadın, üreme sağlığı ve sorunları konusunda bütüncül ebelik girişimlerini yapabilecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir. | X | |||||
2 | Kadın, yenidoğan ve yenidoğan bebeğe sahip aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla ebelik süreci doğrultusunda karşılar. | X | |||||
3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde kullanır. | X | |||||
4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle bilişim ve bakım teknolojilerini takip eder, prekonsepsiyonel dönemden doğum sonrası döneme kadar geçen süreçte ebelik uygulamalarında kullanır. | ||||||
5 | Kadın ve yenidoğan bebeğe sahip aile ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi, diğer disiplinler ve mesleki örgütlerle ile işbirliği içinde çalışır. | X | |||||
6 | Mesleki yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | ||||||
7 | Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerilerinin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir. | X | |||||
8 | Ebelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir. | X | |||||
9 | Ebelik ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Toplam İş Yükü | 119 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |