Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kur’Ân-I Kerim Surelerinin İ’Rabı | ADB 512 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SIHAN MOHAMMED |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi SIHAN MOHAMMED, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kur'an-ı Kerim'in kelime dağarcığı tahlili, Kur'an-ı Kerim'in manalarının anlaşılmasına yardımcı olan en önemli ilimlerden biri olarak kabul edilir. Aslında kelimelerin anlamlarının anahtarıdır ve onsuz Allah'ın ne istediğini bilmek mümkün değildir. Kuran'ın sözdizimi, onun en iyi bilimlerinden biri olarak kabul edilir. Çünkü her Arapça ifadenin buna ihtiyacı vardır. Kur'an-ı Kerim'in İ’Rabı, onun manalarının açıklığa kavuşturulması ve belirlenmiş dilbilgisi kuralları dikkate alınarak özgün bir şekilde açıklanmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bazı gramer ve İ’Rab kurallarının açıklanması. İ’Rab ile ilgili bazı belağat kuralların açıklanması.
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İ’Rabı temellerini bilir | Anlatım, | Ödev, |
2 | Kur'an'ın anlamlarının anlaşılmasında sentaksın rolüne ilişkin açıklama | Grup Çalışması, | Ödev, |
3 | Kur'an-ı Kerim'in manalarını doğru anlar | Anlatım, | Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bazı gramer ve İ’Rab kurallarının açıklanması. | |
2 | İ’Rab ile ilgili bazı belağat kuralların açıklanması. | |
3 | Bakara Suresi İ’Rabı. | |
4 | Bakara Suresi İ’Rabı. | |
5 | Bakara Suresi İ’Rabı. | |
6 | Al-i İmran Suresi İ’Rabı. | |
7 | Al-i İmran Suresi İ’Rabı. | |
8 | Al-i İmran Suresi İ’Rabı. | |
9 | Nisa Suresi İ’Rabı. | |
10 | Nisa Suresi İ’Rabı. | |
11 | Al An'am Suresi İ’Rabı. | |
12 | Al An'am Suresi İ’Rabı. | |
13 | Yusuf Suresi İ’Rabı. | |
14 | Yusuf Suresi İ’Rabı. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Ebu Cafer el-Nahhas'ın Kur'an'daki kelime ve cümlelerin açıklamalarını ve açıklamalarını içeren “Syntaxing the Qur'an” kitabı. Mahmoud Safi'nin Kur'an-ı Kerim'deki kelimelerin dizimini gösteren bir tabloya ek olarak gramer açısından da önemli faydalar sağlayan “The Table in the Syntax of the Qur'an” kitabı. Kur'an-ı Kerim'in nahivleri ile ilgili açıklamalar ve derslerin yanı sıra kelimelerin nahivlerini belirlemeye yönelik etkileşimli uygulamaların yer aldığı “Arapça” web sitesi. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 2 | 25 | 50 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |