Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ses Fiziği | MZK 001 | 0 | 2 + 0 | 2 | 0 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. İSMET EMRE YÜCEL |
Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. İSMET EMRE YÜCEL, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Hacı Bekir KURŞUNET |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı konservatuvar öğrencilerine sesin nasıl oluştuğu, ortamda nasıl iletildiği ve işitme sistemimiz tarafından nasıl algılandığı hakkında temel bilgileri vermektir. |
Dersin İçeriği | Frekans, periyot, basit uyumlu hareket. Sesin oluşumu, iletimi, algılanması. Basit sesler, ses kaynağı olarak çalgılar. Akustik prensipler, müziğin algılanması (Perde, Tını, Vibrato). |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sesin oluşumu, iletimi ve algılanması ile ilgili temel bilgileri kullanabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
2 | Ses ve müzik fiziği ile ilgili temel kavramları bilir ve anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
3 | Çalgıların seslerinin nasıl oluştuğu bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
4 | Temel akustik kavramlar ve prensipler hakkında bilgi edinir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
5 | Müziğin algılanması ilgili bilgileri. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ses Fiziği Ile Ilgili Temel Kavramlar | |
2 | Müzik ve Fizik | |
3 | Sesin Oluşumu 1 | |
4 | Sesin Oluşumu 2 | |
5 | Sesin Oluşumu 3 | |
6 | İletici Ortamlar | |
7 | Basit Seslerin Algılanması 1 | |
8 | Basit Seslerin Algılanması 2 | |
9 | Müzik Sesi Kaynakları | |
10 | Çalgılar 1 | |
11 | Çalgılar 2 | |
12 | Çevrenin Etkileri | |
13 | Müzik Seslerinin Algılanması | |
14 | Müziğin Algılanması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] AYHAN ZEREN; Müzik Fiziği, Pan Yayıncılık, İstanbul, 2003. |
Ders Kaynakları | [2] CENK DENKTAŞ, EFE Akedemi Yayınları, Ankara, 2020. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | X | |||||
2 | Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. | X | |||||
3 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | X | |||||
4 | Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | X | |||||
6 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir | X | |||||
8 | Bilimsel bilgilere dayanarak popüler kültürü analiz ederek, popüler kültürün oluşturduğu sanatı eleştirel bir bakış açısıyla ele alma becerisine sahiptir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
10 | Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. | X | |||||
11 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | X | |||||
12 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 15 |
2. Ödev | 15 |
1. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 1 | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 0 | 0 |
Final | 1 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 0 |