Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Müziksel İşitme, Okuma ve Yazma Iv | TMB 204 | 4 | 2 + 2 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | TMB 101 Müziksel İşitme, Okuma ve Yazma I TMB 102 Müziksel İşitme, Okuma ve Yazma II TMB 203 Müziksel İşitme, Okuma ve Yazma III
|
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. BİRSEL HASÇELİK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. BİRSEL HASÇELİK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çevrim akorların öğretimi |
Dersin İçeriği | Çevrim akorlarla solfej, dikte ve deşifre çalışmaları |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Akor çevrimlerini bilir | Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, | |
2 | Akorları hem teorik hem de uygulamalı olarak tanır | Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | |
3 | Değişik tonlarda dikte yapar | Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | |
4 | Değişik tonlarda deşifre yapar | Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çevrim akorlar | |
2 | Çevrim akorlar | |
3 | 1. ve 2. çevrim majör-minör akorlar, öğrenilen tonlarda solfej çalışmaları | |
4 | 1. ve 2. çevrim majör-minör akorlar, öğrenilen tonlarda solfej çalışmaları | |
5 | Majör dizilerde plegal kadans, solfej ve dikte çalışmaları | |
6 | Majör dizilerde plegal, otantik ve tam kadans, solfej ve dikte çalışmaları | |
7 | Majör dizilerde plegal, otantik ve tam kadans, solfej ve dikte çalışmaları | |
8 | Minör dizilerde plegal kadans, solfej ve dikte çalışmaları | |
9 | Minör dizilerde plegal, otantik kadans, solfej ve dikte çalışmaları | |
10 | Minör dizilerde plegal, otantik ve tam kadans, solfej ve dikte çalışmaları | |
11 | Majör ve minör dizilerin 1-4-5. Derece akorları ile tam kadans okuma çalışmaları, solfej ve dikte çalışmaları | |
12 | Majör ve minör dizilerin 1-4-5. Derece akorları ile tam kadans okuma çalışmaları, solfej ve dikte çalışmaları | |
13 | Öğrenilen tonlarda dikte, deşifre ve solfej çalışmaları. | |
14 | Öğrenilen tonlarda dikte, deşifre ve solfej çalışmaları. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Solfege Des Solfeges Volume 1A, Albert Lavignag Uygulamalı Müzik Teorisi 1, Nail Yavuzoğlu Uygulamalı Müzik Teorisi 2, Nail Yavuzoğlu Müziksel İşitme Okuma Eğitimi ve Kuram, Ülkü Özgür ve Salih Aydoğan |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olur. | X | |||||
2 | Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri ses eğitimi alanında kullanabilecek düzeyde geliştirir. | X | |||||
3 | Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
5 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | X | |||||
6 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | X | |||||
7 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | X | |||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
9 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanlarında çok boyutlu düşünme ve uygulama becerisi geliştirir. | X | |||||
10 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanıyla ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | X | |||||
11 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | X | |||||
12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 3 | 10 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |