Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Proje Teknikleri ve Uygulamaları | ADA 280 | 4 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. GÜLTEKİN BÜYÜKŞENGÜR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi HÜSEYİN ESKİ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İşletmelerde kullanılan kaynaklar ve yönetimi ile proje yönetimine dair bilgiler verip, MS Project paket programında uygulamalar yapmak |
Dersin İçeriği |
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Proje Yönetimine Giriş | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Proje Yaşam Döngüsü, Proje Yönetimi Süreçleri | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
3 | Proje Yönetim Süreçlerini, Proje gereksinimleri ve İş Kırılım Yapısını açıklar | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
4 | Zaman çizelgesi geliştirir (CPM), zaman ve kapsam analizini yapar | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
5 | MS Project_Ana Ekran Özelliklerini, Proje Planlamada Temel Özellikleri açıklar | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
6 | MS Project_Proje Boyunca Çalışma Günlerini Ayarlar, Para birimi değişikliği yapar | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
7 | MS Project_Aktivite tanımlar, kaynak oluşturur, aktivitelere kaynak ataması yapar | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
8 | MS Project_İş Kırılım Yapısı (WBS) Yapısı Oluşturur | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
9 | MS Project_Aktivite Bazlı Maliyet Hesaplamasını hesaplar | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
10 | MS Project_Görevler Arası Bağlantıları düzenler, Proje Temelini (Baseline) Ayarlar | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
11 | MS Project_Kaynak Yük Durumunu İnceler, Kaynak Seviyelendirme ve Dengeleme yapar | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
12 | MS Project_Projenin Nakit Akışını (Cash Flow) raporlar | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
13 | MS Project_Kazanılmış Değer (Earned Value) Analizi yapar | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Proje Yönetimine Giriş | |
2 | Proje Döngüsü, Proje Tanımlama Dökümanı Hazırlama | |
3 | Proje Yönetimi Süreçleri | |
4 | Kapsam Yönetimi | |
5 | Zaman Yönetimi - I | |
6 | Zaman Yönetimi - II | |
7 | İnsan Kaynakları Yönetimi | |
8 | Maliyet Yönetimi | |
9 | Proje Yönetiminde Etkili Diğer Konular | |
10 | MS Project'e Giriş | |
11 | MS Project ile Aktivite ve Maliyet Yönetimi | |
12 | MS Project'te Görevlerarası Bağlantılar ve Baseline Ayarlama | |
13 | MS Project ile Kaynak Seviyelendirme | |
14 | Kazanılmış Değer Analizi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | ADAMYO ders e-kitabı |
Ders Kaynakları | Koçel T., İşletme Yöneticiliği, İstanbul Beta A.Ş 2003 A Guide to the Project Management Body of Knowledge (PMBOK® Guide) Sixth Edition, Project Management Institute Proje Yönetimi Kılavuzu, İstanbul Sanayi Odası Kalite ve Teknoloji İhtisas Kurulu (ISO-KATEK) Yayınları, ISO Yayın No: 2011/22 Tekir G., Proje Yönetimi, Çağlayan Kitabevi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | ||||||
2 | Alanında verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme | ||||||
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | ||||||
4 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | ||||||
5 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | ||||||
6 | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | ||||||
7 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | ||||||
8 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | ||||||
9 | sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 25 |
2. Kısa Sınav | 25 |
3. Kısa Sınav | 25 |
1. Ödev | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|