Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Üretim ve Pazarlama | ADA 253 | 3 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. KAMİL TAŞKIN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. KAMİL TAŞKIN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | İşletmeler de üretim ve pazarlama temel fonksiyonlardandır, bu sebeple işletmelerde üretim ve pazarlama kavramları, fonksiyonları ve türlerinin anlaşılması hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | Üretim yönetiminde temel kavramlar, Üretim sistemi ve elemanları, Üretimde yönetim ve temel fonksiyonlar, Üretimde teknoloji seçimi, Üretimde lojistik, Üretimde kalite kontrol, Üretimde verimlilik, Pazarlamada temel kavramlar ve tarihsel gelişim, Pazar türleri, Pazarlama karması elemanları, Pazarlamada strateji seçimi, Tüketici davranışı ve korunması, Uluslararası pazarlama, Örnek Olaylar |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Üretim Yönetiminde Temel Kavramları Açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav, |
2 | Üretim Sistemi ve Elemanlarını Tanımlar | Bireysel Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
3 | Üretimde Yönetimde Tahminleme Yöntemlerini Bilir | Bireysel Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
4 | İleri Üretim Tekniklerini Anlatır | Bireysel Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
5 | Tedarik Zincirini Açıklar | Bireysel Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
6 | Üretimde Kalite Kontrolü ve Problem Çözme Tekniklerini Anlatır | Bireysel Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
7 | Üretimde Verimliliği Tanımlar | Bireysel Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
8 | Pazarlamada Temel Kavramlar ve Tarihsel Gelişimini Açıklar | Bireysel Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
9 | Pazar Türlerini Tanımlar | Bireysel Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
10 | Pazarlama Karması Elemanlarını Açıklar | Bireysel Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
11 | Pazarlamada Strateji Seçimini Açıklar | Bireysel Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
12 | Tüketici Davranışı ve Korunmasını Anlatır | Bireysel Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
13 | Uluslararası Pazarlamayı Anlatır | Bireysel Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
14 | Örnek Olayları Açıklar | Bireysel Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Üretim Yönetiminde Temel Kavramlar | |
2 | Üretim Sistemi ve Elemanları | |
3 | Üretimde Tahminleme | |
4 | İleri Üretim Teknikleri | |
5 | Tedarik Zinciri Yönetimi | |
6 | Üretimde Kalite Kontrol ve Problem Çözme Teknikleri | |
7 | Üretimde Verimlilik | |
8 | Pazarlamada Temel Kavramlar ve Tarihsel Gelişim | |
9 | Pazar Türleri | |
10 | Pazarlama Karması Elemanları | |
11 | Pazarlamada Strateji Seçimi | |
12 | Tüketici Davranışı ve Korunması | |
13 | Uluslararası Pazarlama | |
14 | Örnek Olaylar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | “Üretim ve Pazarlama” Adapazarı Meslek Yüksekokulu e-kitabı |
Ders Kaynakları | 1. Prof.Dr.Sevinç ÜRETEN, Üretim/İşlemler Yönetimi, Gazi Kitabevi, Ankara ,2006 2. Prof.Dr.Mete DOĞRUER, Üretim Organizasyonu ve Yönetimi, Alfa Yayınları, 2005 3. Prof.Dr.Bülent KOBU, Üretim Yönetimi, 1999 4. Prof.Dr. Dilaver TENGİLİMOĞLU, Öğr.Gör.Dr.E. Asuman ATİLLA, Öğr.Gör. Meral BEKTAŞ, İşletme Yönetimi, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2012 5. Prof.Dr.Ömer DİNÇER, Doç.Dr. Yahya FİDAN, İşletme Yönetimine Giriş, Alfa Yayınları, 2009 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | ||||||
2 | Alanında verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme | ||||||
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | ||||||
4 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | ||||||
5 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | ||||||
6 | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | ||||||
7 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | ||||||
8 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | ||||||
9 | sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 25 |
2. Kısa Sınav | 25 |
3. Kısa Sınav | 25 |
1. Ödev | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
Kısa Sınav | 2 | 12 | 24 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 136 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |