Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Seminer | YES 500 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEHMET BAYRAK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MEHMET BAYRAK, Prof.Dr. İLKAY ŞİŞMAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Araştırma sürecini (sorun belirleme, veri toplama, veri analizi ve sonuçları yorumlama) incelemek, belli başlı bilimsel araştırma yöntemlerini gözden geçirmek ve belirli bir konu hakkında araştırma yapabilmek için gereken verileri toplama, verileri değerlendirme, rapor yazma ve seminer sunma teknikleri konusunda bilgi ve donanım sahibi olunması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Araştırma tipleri, bilimsel yöntem, veri toplama, veri düzenleme ve özetleme, tez, rapor ya da makale yazım aşamaları, yazımda etkili dil ve sunum, etik ve aşırma konuları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Araştırma türlerini bilir | Anlatım, | Sınav, |
2 | Kütüphanelerden nasıl yararlanılacağını bilir | Soru-Cevap, | Ödev, |
3 | Bilimsel araştırma nasıl yapılacağını hakkında bilgi sahibi olur | Tartışma, | Ödev, |
4 | Kaynak gösterme yöntemlerini bilir | Soru-Cevap, | Sınav, |
5 | Bilimsel raporda etkin dili bilir | Anlatım, | Ödev, |
6 | Etkili sunumun nasıl yapılacağı hakkında bilgi sahibi olur | Soru-Cevap, | Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilimsel araştırmaya giriş | Ders Notları |
2 | Bilim yöntemi | Ders Notları |
3 | Araştırma türleri | Ders Notları |
4 | Kütüphanelerden yararlanma | Ders Notları |
5 | Fiş katalogları | Ders Notları |
6 | E-kütüphane | Ders Notları |
7 | ISBN | Ders Notları |
8 | Bilimsel araştırma nasıl yapılır? | Ders Notları |
9 | Ara sınav | Ders Notları |
10 | Kaynak gösterme yöntemleri | Ders Notları |
11 | Bibliyografya hazırlama | Ders Notları |
12 | Bilgisayarla yazı yazma | Ders Notları |
13 | Bilimsel raporda etkin dil | Ders Notları |
14 | Etkili sunum nasıl yapılır? | Ders Notları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Bailey, K. D. (1987). Methods of social research (3rd ed.). NY: The Free Press. 2. Seyidoğlu, H., (2000): Bilimsel Araştırm ve Yazma El Kitabı, Geliştirilmiş 8. Baskı, Güzem Yayınları, İstanbul. 3. Karasar, N (2005). Bilimsel araştırma yöntemi (14. baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yüksek lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte, bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşır, yorumlama ve uygulama yaparak bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | |||||
2 | Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak deneysel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, edinilen bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır. | X | |||||
3 | Alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp deneysel çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde ileri derecedeki araştırmalara uygular. | X | |||||
4 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve ileri derecede gerçekleştirdiği kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili konularda ileri derecede strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek uygular. | X | |||||
7 | En az bir yabancı dilde iyi derecede sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2) | ||||||
8 | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve yeni problem çözme yöntemleri geliştirir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uluslar arası alanda duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir. | X | |||||
10 | Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası ileri derecedeki çalışmalarda uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |