Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Advanced Quantum Mechanıcs II | FIZ 601 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HÜSEYİN YASİN UZUNOK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. HÜSEYİN YASİN UZUNOK, |
Dersin Yardımcıları | Fizik Bölümü araştırma görevlileri
|
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilere kuantum mekaniği hakkında temel bilgileri vermek
|
Dersin İçeriği | Bir elektronlu atomlar, Coulomb alanında hareket, Dağılım fonksiyonları ve şekilleri, Açısal momentum, Pertürbasyon Metodu, Varyasyon metodu, Çok elektronlu atomlar, Hartree-Fock modeli, Slater determinantı, Özdeş parçacıklar, Kuantum dağılım fonksiyonları
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tek elektronlu atomları modeller ve kuantum mekaniksel enerji ifadelerini yazar | Anlatım, | Ödev, |
2 | Coulomb alanında hareketin başka hareket çeşitleriyle farkını ifade eder | Anlatım, | Ödev, |
3 | Dağılım fonksiyonları arasındaki fark ve benzerlikleri ifade eder | Anlatım, | Ödev, |
4 | Açısal momentumun kuantum mekaniğindeki uygulamalarını gerçekleştirir | Anlatım, | Ödev, |
5 | Toplam açısal momentumun enerjiyle ilişkisini kurar | Anlatım, | Sınav, |
6 | Pertürbasyon yöntemini çok parçacıklı sistemlere uygulayıp deneysel değerlere yakın enerji hesabı yapar | Anlatım, | Sınav, |
7 | Varyasyon yönteminin enerji hesabındaki yerini kavrar | Anlatım, | Sınav, |
8 | Çok elektronlu atomların kuantum mekaniksel modellemesini yapar | Anlatım, | Sınav, |
9 | Kuantum mekaniğinin genel bakış açısını yansıtır | Anlatım, | Sınav, |
10 | Hartree-Fock yönteminin enerji hesabındaki yerini ifade eder | Anlatım, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bir elektronlu atomlar | [1] Sayfa 1-34 |
2 | Coulomb alanında hareket | [1] Sayfa 1-34 |
3 | Dağılım fonksiyonları ve şekilleri | [1] Sayfa 34-59 |
4 | Açısal momentum | [1] Sayfa 59-70 |
5 | Toplam açısal momentum | [1] Sayfa 81-107 |
6 | Pertürbasyon Metodu | [1] Sayfa 109-120 |
7 | Varyasyon metodu | [1] Sayfa 123-140 |
8 | Çok elektronlu atomlar | [1] Sayfa 140-151 |
9 | Hartree-Fock modeli | [1] Sayfa 166-176 |
10 | Hartree-Fock modeli | [1] Sayfa 166-176 |
11 | Slater determinantı | [1] Sayfa 176-190 |
12 | Özdeş parçacıklar | [1] Sayfa 192-206 |
13 | Kuantum dağılım fonksiyonları | [1] Sayfa 206-212 |
14 | Uygulamalar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Prof. Dr. Abdulhalik Karabulut ve Prof. Dr. Gökhan Budak, Kuantum Fiziği II, 2008
|
Ders Kaynakları | [1] Prof. Dr. Abdulhalik Karabulut ve Prof. Dr. Gökhan Budak, Kuantum Fiziği II, 2008 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yüksek lisans ve Doktora eğitiminde edinilen bilgileri lisansüstü alanlarda kullanabilme. | X | |||||
2 | Kaynak tarama, sunum yapabilme, bir deney düzeneği hazırlayabilme, uygulayabilme ve çalışma alanı ile ilgili sonuçları yorumlayabilme. | X | |||||
3 | Disiplin içi ve disiplinler arası grup çalışmaları yapabilme. | X | |||||
4 | Bireysel çalışma becerisini kullanarak seminer, kongre, sempozyum, çalıştay v.b. gibi çeşitli iletişim ortamlarında çalışmalarını ve fikirlerini paylaşabilme. | ||||||
5 | Öğrencinin lisans ve lisansüstü çalışmalarından kazandığı bilgi ve deneyimlerini kullanarak bilimsel bir yayın hazırlayabilme. | ||||||
6 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeleme ve çözümleme becerisi. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 25 |
2. Ödev | 25 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ödev | 2 | 12 | 24 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |