Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çocukta Sosyal Beceri Eğitimi | ECE 005 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | Erken Çocuklukta Gelişim I-II |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ESRA BETÜL KÖLEMEN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ESRA BETÜL KÖLEMEN, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Esra Betül Kölemen |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı erken çocuklukta sosyal beceri eğitimi ile ilgili kavramsal düzeyde öğrenmeyi gerçekleştirmektir. |
Dersin İçeriği | Davranışın tanımı; olumlu ve olumsuz davranışlar; davranış gelişiminin kuramsal temelleri; sosyal becerilerin tanımı, sosyal becerilerin kazanılmasının önemi, değerler eğitiminin sosyal becerilerin kazanılmasındaki rolü; sosyal beceri eksikliğinin nedenleri, sosyal becerilerin kapsamı; problem davranışların tanımı, sosyal beceri ve problem davranış arasındaki ilişki, problem davranışların sınıflandırılması; problem davranışların tanımı, sosyal beceri ve problem davranış arasındaki ilişki, problem davranışların sınıflandırılması; sosyal beceri ve problem; sosyal beceri ve problem davranışlarda etkili olan faktörler; okul öncesinde sosyal beceri eğitim programı; okul öncesinde sosyal becerileri geliştirmeye ve problem davranışların azaltılmasına yönelik eğitim programı örnekleri hazırlama ve sunma; sosyal becerileri geliştirmeye problem davranışların azaltılmasına ilişkin eğitim programı örnekleri hazırlama. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Davranışın tanımını, davranış gelişiminin kuramsal temellerini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Benzetim, | Sınav, Ödev, |
2 | Sosyal beceri ve değerler eğitiminin sosyal becerilerin kazanılmasındaki rolünü bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Benzetim, | Performans Görevi, Sınav, Ödev, |
3 | okul öncesinde sosyal becerileri geliştirmeye ve problem davranışların azaltılmasına yönelik etkinlikleri kavrar. | Gösteri, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
4 | Sosyal becerilerin değerlendirilmesi konusunda yöntemleri bilir. | Anlatım, Problem Çözme, Örnek Olay, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders ile ilgili genel bilgilendirme | |
2 | Davranışın tanımı; olumlu ve olumsuz davranışlar; davranış gelişiminin kuramsal temelleri; | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
3 | Sosyal becerilerin tanımı, sosyal becerilerin kazanılmasının önemi, değerler eğitiminin sosyal becerilerin kazanılmasındaki rolü | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
4 | Sosyal beceri eksikliğinin nedenleri, sosyal becerilerin kapsamı; problem davranışların tanımı | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
5 | Sosyal beceri ve problem davranış arasındaki ilişki, problem davranışların sınıflandırılması | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
6 | Problem davranışların tanımı, sosyal beceri ve problem davranış arasındaki ilişki | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
7 | Problem davranışların sınıflandırılması | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
8 | Yıliçi sınav | |
9 | Sosyal beceri ve problem | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
10 | Sosyal beceri ve problem davranışlarda etkili olan faktörler | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
11 | Okul öncesinde sosyal beceri eğitim programı | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
12 | Okul öncesinde sosyal becerileri geliştirmeye ve problem davranışların azaltılmasına yönelik eğitim programı örnekleri hazırlama ve sunma | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
13 | sosyal becerileri geliştirmeye problem davranışların azaltılmasına ilişkin eğitim programı örnekleri hazırlama | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Erken Çocuklukta Sosyal Beceri Eğitimi pegem Yayınları Durmuş ASLAN |
Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
---|---|---|---|
0 | video1336812724 | 2 video şeklindedir. | 100,19 MB |
0 | video1576700921 | 2 video şeklindedir. | 59,88 MB |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Öğrencilerin bir sonraki eğitim kademesine hazır oluşlarını sağlamak için eğitim ortamını hazırlar, öğrenme sürecini etkin bir şekilde yürütür, ölçme ve değerlendirme, yöntem, teknik ve araçlarını amacına uygun kullanarak değerlendirir. | X | |||||
3 | Bütün öğrenciler için etkili öğrenmenin gerçekleşebileceği sağlıklı ve güvenli öğrenme ortamları ve materyalleri hazırlar. | ||||||
4 | Farklı gelişen çocukları tanır, özelliklerini bilir, bu çocukları evde ve okulda destekleyecek özel uygulamaları yapar. | X | |||||
5 | Alan eğitimde karşılaştığı problemleri belirler, bireysel ve grup çalışmaları yürüterek problemlere çözüm önerileri getirir ve uygular. | X | |||||
6 | Paydaşlardan gelen görüş ve önerilerden de yararlanarak öz değerlendirme yapar, kişisel ve mesleki yönden kendini geliştirmeye yönelik çalışmalara katılır. | ||||||
7 | Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşları ile ilgili mevzuatı bilir, takip eder bu doğrultuda etkili iletişim kurar ve işbirliği yapar. | X | |||||
8 | Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanarak öğrencilerle sağlıklı iletişim kurar. | X | |||||
9 | Öğrencilerin gelişimi için erişilebilir teknoloji ile yaş dönemine uygun görsel-işitsel öğretim materyallerini kullanır, öğrencilerinin kullanmalarına olanak sağlar. | ||||||
10 | Toplumsal ve siyasal yapılara ilişkin bilgiye sahiptir ve demokratik ve aktif katılım kararlılığına dayalı olarak medeni yaşama katılır. | ||||||
11 | Alan eğitimi ve meslek bilgisi kaynaklarını takip edebilecek ve bu konular ile ilgili meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | ||||||
12 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültür ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularına uygun hareket eder. | X | |||||
13 | Öğrenme ortamlarını öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak, üst düzey bilişsel becerilerini geliştireceği etkili iletişim kurabileceği demokratik öğrenme ortamları hazırlar. | X | |||||
14 | Öğrenmeyi öğrenme, öz düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme becerilerine sahiptir ve yeni bilgiye erişmek için bu becerileri kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final | 2 | 15 | 30 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |