Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uzmanlık Alanı Dersi (Y.Lisans) | ILK 801 | 1 | 4 + 0 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi EMRAH BİLGİÇ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. DURSUN AKSU, Doç.Dr. EBRU UZUNKOL, Prof.Dr. MUSTAFA BEKTAŞ, Dr.Öğr.Üyesi EMRAH BİLGİÇ, Prof.Dr. RÜŞTÜ YEŞİL, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Tez konusu ile ilgili gerekli doküman ve araç gereci organize etme, literatürü takip etme, güncel konular hakkında kritik yapabilme becerisi geliştirme, tahlil etme yetisini geliştirme, bilime katkı koymayı tasarlama konularında öğrencinin ilerlemesini sağlama. |
Dersin İçeriği | Tez konusu ve Güncel Konular |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Belirlenen bir konuda kapsamlı bir araştırma yürütebilecektir. | Anlatım, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
2 | Belirlenen konuda ders ve/veya seminer verebilecektir. | Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim, Beyin Fırtınası, Anlatım, | Performans Görevi, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | Belirlenen konudaki en güncel akademik tartışmalara katılabilecektir | Tartışma, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Performans Görevi, Ödev, Sözlü Sınav, Sınav, |
4 | Belirlenen konuda literatüre güncel, orijinal ve faydalı bir katkı yapabilecektir. | Anlatım, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Örnek Olay, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, | Performans Görevi, Sınav, Ödev, Sözlü Sınav, |
5 | Bu konuda geleceğe dönük bir araştırma planı oluşturabilecektir. | Alıştırma ve Uygulama, | Performans Görevi, Ödev, Sözlü Sınav, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel Giriş | İlgili Bilimsel Kitaplar ve Makaleler |
2 | Literatür takibi | İlgili Bilimsel Kitaplar ve Makaleler |
3 | Literatür takibi | İlgili Bilimsel Kitaplar ve Makaleler |
4 | Makale inceleme | İlgili Bilimsel Kitaplar ve Makaleler |
5 | Makale inceleme | İlgili Bilimsel Kitaplar ve Makaleler |
6 | Makale inceleme | İlgili Bilimsel Kitaplar ve Makaleler |
7 | Değerlendirme | İlgili Bilimsel Kitaplar ve Makaleler |
8 | Değerlendirme | İlgili Bilimsel Kitaplar ve Makaleler |
9 | Değerlendirme | İlgili Bilimsel Kitaplar ve Makaleler |
10 | Rapor Hazırlama ve Sunma | İlgili Bilimsel Kitaplar ve Makaleler |
11 | Rapor Hazırlama ve Sunma | İlgili Bilimsel Kitaplar ve Makaleler |
12 | Rapor Hazırlama ve Sunma | İlgili Bilimsel Kitaplar ve Makaleler |
13 | Raporları Sunma | İlgili Bilimsel Kitaplar ve Makaleler |
14 | Raporları Sunma | İlgili Bilimsel Kitaplar ve Makaleler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | İlgili Bilimsel Kitaplar ve Makaleler |
Ders Kaynakları | İlgili Bilimsel Kitaplar ve Makaleler |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim bilimleri ilkeleri doğrultusunda 21. yüzyıl yeterliklerini geliştirerek eğitim sisteminin ve toplumun çağın gereklerine uygun yapılandırılmasına katkı sağlar. | ||||||
2 | Sınıf eğitimi alanına ilişkin bilgilerini disiplinlerarasılık çerçevesinde uzmanlık düzeyinde geliştirir ve kullanır. | ||||||
3 | Yerli ve yabancı alanyazını takip ederek eğitim teknolojileri aracılığıyla sınıf eğitimi alanına yönelik bilimsel çözümler üretir ve paydaşlarına aktarır. | ||||||
4 | Sınıf eğitimi alanında bir üst eğitim olarak doktora eğitimine devam etmek için gerekli öğrenme becerilerini kazanır ve bu becerileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | ||||||
5 | Sınıf eğitimi alanında yürüttüğü bilimsel araştırmayı yeni stratejik yaklaşımlar geliştirerek bağımsız olarak yürütür. | ||||||
6 | Sınıf eğitimi alanında uzmanlık düzeyindeki öğrenme sürecini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek yönlendirir. | ||||||
7 | Milli, kültürel ve evrensel değerleri özümseyerek sınıf eğitimi alanında etik kurallara uygun biçimde bilimsel araştırmalar yapar ve sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 100 |
1. Ara Sınav | 100 |
1. Ara Sınav | 100 |
1. Ödev | 50 |
1. Ödev | 50 |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
1. Ödev | 100 |
1. Ara Sınav | 100 |
1. Ara Sınav | 100 |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 1100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 0 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 1100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 7 | 112 |
Ara Sınav | 3 | 5 | 15 |
Kısa Sınav | 3 | 5 | 15 |
Sözlü Sınav | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |