Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Öğrenme ve Öğretme Süreçleri | IME 514 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÖZKAN ERGENE |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ÖZKAN ERGENE, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Kevser GÜNAY |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | Matematik eğitimi alanında öğrenme ve öğretme kuramları çerçevesinde kavram-konu aktarım sürecinin incelenmesi. |
Dersin İçeriği | Matematik eğitiminde, öğrenme-öğretme ile ilgili temel kavram-ilke-sınıflamalar bilgisi, kuram yaklaşımların öğrenmeye ilişkin ilkeleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Matematiksel öğrenme-öğretme bilgisini ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
2 | Öğrenme-öğretme ile ilgili temel kavramları ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
3 | Matematiksel öğrenme kuram yaklaşımları ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
4 | Matematiksel öğretme kuram yaklaşımları ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
5 | Matematiksel Öğrenme-Öğretme Sürecini tasarlar | Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
6 | Matematiksel Öğrenme-Öğretme Sürecini uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Akademik disiplin olarak Matematik Eğitimi ve Bileşenleri | |
2 | Matematik Öğretiminde Temel Kavramlar | |
3 | Matematik Öğretim Programı Çerçevesinde Öğrenme-Öğretme | |
4 | Matematiksel Düşünme | |
5 | Kavramsal ve İşlemsel Anlama | |
6 | Teorik Çerçeveler Bağlamında Matematiksel Öğrenme ve Öğretme | |
7 | Matematiksel Öğrenme ve Bileşenleri | |
8 | Matematiksel Öğretme ve Öğrenmeye Bütünsel Bakış | |
9 | ARA SINAV | |
10 | Matematiksel Öğrenme-Öğretme Sürecine Yönelik Araştırmaların İncelenmesi | |
11 | Matematiksel Öğrenme-Öğretme Sürecinin Tasarlanması | |
12 | Matematiksel Öğrenme-Öğretme Sürecinin Uygulanması | |
13 | Matematiksel Öğrenme-Öğretme Sürecinin Değerlendirilmesi | |
14 | Dersin ve dönemin genel değerlendirmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Baki, A. (2018). Matematiği öğretme bilgisi. Pegem Akademi. Baki, A. (2006). Kuramdan Uygulamaya Matematik Eğitimi, Derya Kitabevi. Kabael, T. U. (2017). Genel matematiksel kavramlar öğrenme süreçleri ve öğretim yaklaşımları. Pegem Akademi. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
1. Final | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |