Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Öğrenmenin Fizyolojik Temelleri | ILF 521 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ŞENOL BEŞOLUK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ŞENOL BEŞOLUK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrenme, fiziksel uyarımlar sonucu beyinde oluşan biyokimyasal değişim sürecidir. Beyin; çevresindeki kokuları, sesleri, görüntüleri, tatları ve dokunuşları girdi olarak alır ve onlardan sayısız sinirsel bağlantılar oluşturur. Başlangıçta daha çok hastalıkların tanı ve tedavisine yönelik olarak yapılan beyin araştırmaları, günümüzde insanların nasıl daha iyi öğrenip, düşünebilecekleri konusunda birçok ipucu sunmaktadır. Beynin nasıl öğrendiğini anlamak için, beynin temel yapısını ve fizyolojisini anlamak gereklidir. |
Dersin İçeriği | Öğrenmenin biyolojisi, Nöronların yapısı ve uyarıların işlenme mekanizması, Beyin lobları ve işlevleri, Beyin kimyası – davranışları etkileyen nörotrasmitterler Beyin ve Öğrenme, Zenginleştirilmiş ortamlar ve beyin, Dikkatin biyolojisi, Öğrenme ve düşünme süreçlerinde duyguların rolü, Öğrenme ve bellek işlevlerinde hormon sistemlerinin rolü, Bellek ve anımsama, Güdülenme ve ödüller, Stres ve baskı öğrenmeyi nasıl etkiler?, Etkili öğrenme nasıl gerçekleştirilebilir?, Toplumsal çevrenin öğrenme açısından önemi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Nöronların yapısını ve uyarı mekanizmasını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, Sınav, |
2 | Beynin bölümlerini ve bölümlerin fonksiyonlarını tanımlar. | Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
3 | Nörotransmitterlerin davranışlar üzerindeki etkilerini açıklar. | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
4 | Hormon sisteminin öğrenme ve hafıza üzerindeki etkilerini tartışır. | Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
5 | Duyguların öğrenme ve düşünme süreçleri üzerindeki etkisini değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
6 | Beynin nasıl öğrendiğni vehangi faktörlerin öğrenmeyi etkilediğini açıklar. | Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Öğrenmenin biyolojisi | İlgili kaynaklar |
2 | Nöronların yapısı ve uyarıların işlenme mekanizması | İlgili kaynaklar |
3 | Beyin lobları ve işlevleri | İlgili kaynaklar |
4 | Beyin kimyası – davranışları etkileyen nörotrasmitterler | İlgili kaynaklar |
5 | Beyin ve Öğrenme | İlgili kaynaklar |
6 | Zenginleştirilmiş ortamlar ve beyin | İlgili kaynaklar |
7 | Dikkatin biyolojisi | İlgili kaynaklar |
8 | Ara Sınav | İlgili konular |
9 | Öğrenme ve düşünme süreçlerinde duyguların rolü | İlgili kaynaklar |
10 | Öğrenme ve bellek işlevlerinde hormon sistemlerinin rolü | İlgili kaynaklar |
11 | Bellek ve anımsama, güdülenme ve ödüller | İlgili kaynaklar |
12 | Stres ve baskı öğrenmeyi nasıl etkiler? | İlgili kaynaklar |
13 | Etkili öğrenme nasıl gerçekleştirilebilir? | İlgili kaynaklar |
14 | Toplumsal çevrenin öğrenme açısından önemi | İlgili kaynaklar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] Bear, MF., Connors, BW., Paradiso, MA. (1996). Neuroscience: exploring the brain [2] Jensen, Eric. (1998). Teaching with the brain mind. Çev. Doğanay, Ahmet. (2006). “Beyin Uyumlu Öğrenme”. Ankara: Nobel Kitabevi. [3] Kandel, ER., Schwartz, JH., Jessell, TM., (2000). Principles of Neural Science, (2000). [4] Greenfield, S. (2000). İnsan Beyni. İstanbul: Varlık Yayınları. [5] Berne, RM., Levy, MN. (2000). Principles of Physiology. Third ed. [6] Ülgen, Gülten. (2002). Beyin Temelli Öğrenme. Nobel Kitabevi. [7] Madi, Bülent. (2006). Öğrenme Beyinde nasıl oluşur? Morpa Yayınları. [8] Duman, Bilal. (2007). Neden Beyin Temelli Öğrenme?. Ankara:PagemA Yayıncılık. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 161 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |