Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Alçı Model Teknikleri | SRM 201 | 3 | 2 + 2 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç. DİCLE ÖNEY |
Dersi Verenler | Doç. DİCLE ÖNEY, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Özgür ERDEM |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilere şablon yöntemi ile model yapma ve kalıp alma aşamalarının öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Şablonla şekillendirme yöntemlerine göre model yapımı ve yapılan modelin alçı kalıbının hazırlanması ve uygulanması bu dersin içeriğini oluşturur. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Şablon yöntemine uygun tasarımlar yapar. | Gösteri, Gösterip Yaptırma, | Sınav, |
2 | Yapılan tasarımların teknik resimlerini çizer. | Bireysel Çalışma, | Sınav, Performans Görevi, |
3 | Şablon hazırlama aşamalarını uygular. | Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Performans Görevi, |
4 | Şablon ile model şekillendirme aşamalarını gerçekleştirir. | Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Ödev, Performans Görevi, |
5 | Şablon ile şekillendirilen modellerin kalıplarını alır. | Bireysel Çalışma, | Performans Görevi, |
6 | Kalıplardan yarı mamul üretir ve pişirerek ürün elde eder. | Bireysel Çalışma, | Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Şablon ile model şekillendirme yöntemleri, | |
2 | Şablon ile şekillendirme yönteminin aşamaları ve dikkat edilmesi gereken noktalar, | |
3 | Şablon ile model şekillendirme uygulaması için eskiz çalışması, | |
4 | Yapılan eskiz çalışmaları üzerinde öğrenciler ile değerlendirme, | |
5 | Seçilen eskiz çalışmalarının ölçülendirilmesi ve teknik resimlerinin çizilmesi, | |
6 | Yapılacak olan modelin, model teknik resminin çizilmesi, | |
7 | Model şekillendirme aşamasının başlanması. Plakaların yapımı, | |
8 | Model şekillendirme aşaması,.taban plakasının şekillendirilmesi ve şablonun hazırlanması, | |
9 | Şablon ile modelin şekillendirilmesi, | |
10 | Şekillendirilmiş olan modelin kalıbının alınması, | |
11 | Kalıp yapım aşaması. Kalıpların rötuş işlemlerini yapıp, kenarlarının kesilerek kurutma raflarına alınması, | |
12 | Kalıplara döküm işleminin gerçekleştirilmesi. Dökümlerin rötuşlanması ve bisküvi pişiriminin yapılması, | |
13 | Bisküvi ürünlerin alternatif sır ve sırlama yöntemleri ile sırlanması. Sır rötuşunun yapılması, | |
14 | Ürünlerin sır pişiriminin yapılması. Yapılmış olan tüm aşamaların öğrenciler ile değerlendirilmesi. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Endüstriyel Seramikte Alçı ve Çamur Şekillendirme Yöntemleri, Müçteba KUNDUL,Biltur Basım Yayın ve Hizmet A.Ş.,2015 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sanat ve tasarım ile ilgili; estetik, sanat tarihi ve kültürü, araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri yöntemleri, gerekli yasal düzenlemeler, disiplinler arası etkileşim ve sanatsal etik konularında teorik ve uygulamalı her türlü yeterli altyapıya sahip olur. | X | |||||
2 | Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. | X | |||||
3 | Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; kendi alanı ile konuları ele alıp kanıta dayalı araştırmalar ile tasarım ve uygulamalar yapar. | X | |||||
4 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte , üretim ve sunum yapmak için gerekli her türlü ekipman, makina- techizat ve donanımı kullanır bu konudaki yenilikleri takip edebilme becerisi kazanır. | X | |||||
5 | Sanatsal ve endüstriyel alanda her türlü bilgiye ulaşır ve elde ettiği bilgileri yorumlar. | X | |||||
6 | Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmaları planlayıp yönetir, disiplinler arası gruplarla sorumluluk alarak takım çalışması ortaya koyup yürütür, yapılan tasarım ve eserleri toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | ||||||
7 | Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim kurma becerisi kazanır, sorunlar ile ilgili çözümler önerir ve alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde en az B1 düzeyinde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek kendini sürekli yeniler. | ||||||
9 | Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik sorumluluk bilinci elde eder. | ||||||
10 | İş güvenliği ve çevre koruma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahip olur; Sanat ve tasarım uygulamaların hukuksal sonuçları değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 25 |
1. Proje / Tasarım | 25 |
2. Ödev | 25 |
2. Proje / Tasarım | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Proje / Tasarım | 1 | 3 | 3 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Atölye) | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 136 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |