Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Tasarım Odaklı Düşünme | GIT 331 | 5 | 1 + 2 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÇİĞDEM ÇALAPKULU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi SEMİH ODUNCU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Tasarım odaklı düşünme yöntem ve araçlarını öğretmek, sürdürülebilirlik kapsamında güncel tasarım anlayışına uyum sağlamak. |
Dersin İçeriği | İş modeli, müşteri iç görüleri,empati haritası, görsel düşünme, farklı teknikler ve uygulama çalışmaları, tasarımda sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir tasarım örnekleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tasarım sorunlarını tespit edebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Ödev, |
2 | Çözüm üretmek için kullanılacak yöntemleri kullanabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, Proje / Tasarım, |
3 | Üretilen çözümleri uygulayabilir | Gösteri, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tasarıma giriş, tasarım odaklı düşünmenin genel çerçevesinin çizilmesi. | |
2 | Tasarım odaklı düşünmenin önemi | |
3 | Tasarım odaklı düşünmenin çevresel etkileri | |
4 | Sürdürülebilir tasarım kapsamı ve tasarım öğeleri | |
5 | Sürdürülebilir tasarımda uluslararası protokoller ve anlaşmalar | |
6 | Sürdürülebilir materyallerin tanıtılması | |
7 | Vize (2. Not) | |
8 | Sürdürülebilir tasarım örneklerinin incelenmesi | |
9 | Sürdürülebilir tasarım örneklerinin incelenmesi | |
10 | Sürdürülebilir tasarımın alt metinlerinin oluşturulması | |
11 | Sürdürülebilir tasarım eskizlerinin oluşturulması | |
12 | Eskizlerin notlandırılması (3. Not) | |
13 | Sürdürülebilir tasarımların tamamlanması | |
14 | Tamamlanan tasarımların değerlendirilmesi(4. Not) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | İş Modeli Üretimi,Alexander Osterwalder,2010 Dahilerin Oynadığı Pyunlar, Michael Michalko,2016 Yaratıcılık Kuralları Boşverin, John Hogarty,2015 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. | X | |||||
2 | Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlayabilmek. | X | |||||
3 | Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulayabilmek. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulayabilmek. | X | |||||
4 | Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yaşam boyu yönlendirebilmek. | X | |||||
5 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek. | X | |||||
6 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek. | X | |||||
7 | Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olabilmek ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak. | X | |||||
8 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek; etkin iletişim becerisine sahip olmak. | X | |||||
9 | Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirebilmek, analiz ve yorum yapabilme kapasitesine sahip olmak. | X | |||||
10 | İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olabilmek. | X | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izleyebilmek. | ||||||
12 | Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. | X | |||||
13 | Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak. | X | |||||
14 | Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilmek. | X | |||||
15 | Estetik farkındalığa sahip olabilmek. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
2. Kısa Sınav | 40 |
1. Proje / Tasarım | 0 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 0 |
1. Ara Sınav | 60 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Proje / Tasarım | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 134 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |