Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ab´De Sosyal Diyalog | CEK 352 | 6 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Ön koşul dersi yoktur |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ABDURRAHMAN BENLİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Yunus Yiğit Arş. Gör. Fatih Sert |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | ABye üyelik süreci içinde bulunan ülkemizde sosyal alandaki uyum çalışmalarını sosyal diyalog örneği üzerinden öğrencilere aktarmak bu dersin temel amacıdır. |
Dersin İçeriği | Ders ABde uygulanan sosyal diyalog mekanizmalarını ve bunların Türkiyede uygulanabilir olup, olmadığını içermektedir |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | AB hakkında genel düzeyde bilgi sahibi olmayı sağlar ve analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, | Ödev, Sınav, |
2 | Türkiye-AB ilişkileri hakkında bilgi sahibi olmayı ifade eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
3 | AB sosyal politikasını ana hatlarıyla tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
4 | Sosyal diyalog kavramını değerlendirir ve tanımlar | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
5 | AB sosyal diyalog mekanizmalarını açıklar; olumlu ve olumsuz yönleriyle değerlendirebilmeyi tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
6 | Türkiyee sosyal diyalog zemini olup, olmadığını tartışır | Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | ABnin kısa bir tarihi gelişimi, AB ülkelerinde sosyal hakların doğuşu ve gelişimi | Koray ve Çelik, s:17-29 |
2 | Sosyal diyalog ve korparatizmin Gelişimi | Koray ve Çelik, s: 34-47 |
3 | ABde Sosyal Taraflar : Emek ve Sermaye | Koray ve Çelik, s:47-94 |
4 | AB ülkelerinde sosyal diyalog uygulamaları: Ekonomik-Sosyal Konseyler, Toplumsal antlaşmalar | Koray ve Çelik, s:101-114 |
5 | Günümüzde korporatist gelenek | Koray ve Çelik, s: 114-130 |
6 | İşyeri Konseyleri ve Toplu Pazarlık | Koray ve Çelik, s:130-149 |
7 | AB düzeyinde sosyal diyalog | Koray ve Çelik, s: 153-182 |
8 | Sektörel Sosyal Diyalog Örnekleri I | Koray ve Çelik, s: 187-201 |
9 | ARASINAV | |
10 | Türkiyede sosyal diyalog : Çevresel koşullar 1 | Koray ve Çelik, s:219-252 |
11 | 1980 öncesi durum | Koray ve Çelik, s:252-307 |
12 | 1980 sonrasında durum | Koray ve Çelik, s:307-332 |
13 | Türkiyede Sosyal Diyalog Uygulamaları I | Koray ve Çelik, s:358-394 |
14 | Türkiyede Sosyal Diyalog Uygulamaları II | Koray ve Çelik, s:394-472 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Koray, M. ve A. Çelik (2007), Avrupa Birliği ve Türkiyede Sosyal Diyalog, Ankara: Belediye-İş Yayınları |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Endüstri İlişkileri, Sosyal Politika, İnsan Kaynakları ve İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku alanlarında ulusal ve uluslar arası düzeylerde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma ve bunları çalışma ortamında kullanabilme | X | |||||
2 | Endüstri İlişkileri ile ilgili temel mevzuata hâkim olup, bunları pratik durumlara uygulayabilme ve yorumlayabilme | X | |||||
3 | Sosyal adalete değer verebilme ve sosyal adalet bilincine sahip olma | X | |||||
4 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olmakla beraber alanıyla ilgili kuramsal ve pratiksel bilgileri doğru ve etkili bir şekilde ifade edebilme, bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde iletebilme, yorumlama, eleştirebilme yeteneğine ve yüksek ikna gücüne sahip olma | ||||||
5 | Eleştirel düşünebilen, alternatif çözümlerin, değerlendirmelerin ve sorunlara yaklaşım yollarının zayıf ve kuvvetli yönlerini tanımlamak için akıl yürütebilme, farklı kaynaklardan bilgi elde edebilme ve analiz etme becerisine sahip olmakla beraber inisiyatif de kullanabilme | ||||||
6 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olmakla beraber, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkilerini göz önünde bulundurma, analitik düşünce yapısına sahip olma ve stratejik yaklaşım geliştirebilme | ||||||
7 | Takım çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma. | ||||||
8 | Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olma, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | ||||||
9 | Temel Bilgisayar kullanım bilgisine sahip olma; insan kaynakları ve çalışma ilişkilerinde kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgilenme ve bu yazılımları kullanabilme becerisini kazanma | ||||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 80 |
1. Kısa Sınav | 5 |
2. Kısa Sınav | 5 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 131 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |