Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İşletme Bilgisi | CEK 102 | 2 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Ön Koşul ders bulunmamaktadır. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ELVAN YILDIRIM |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ELVAN YILDIRIM, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Büşra YİĞİT |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İşletmeciliğe ilişkin temel kavramları açıklamak. İşletmenin kuruluş yerinin seçimi ve kurulması konusunda öğrencileri bilgilendirmek. İşletmenin bütün fonksiyonlarını ayrıntılı birşekilde açıklayarak öğrencilerin işletmelere bütüncül bir perspektiften bakabilecek bir mantık kazandırmak. |
Dersin İçeriği | İşletme ile ilgili temel kavramlar, işletme fonksiyonları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İşletmenin temelini teşkil eden kavramları tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Temel işletme fonksiyonlarını açıklar ve uygulamadan örnekler verir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
3 | Yönetim kavramını anlatır ve temel yönetim fonksiyonlarını kullanarak işletme plan ve programlarını formüle eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
4 | İşletme kuruluş çalışmalarını inceler, fiili kuruluş çalışmaları için gerekli planları yapar ve çalışmaları organize eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
5 | Bir işletmenin faaliyetlerini analiz eder ve işletme programlarını oluşturur | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
6 | İşletme bağlamında iş dünyasında yaşanmakta olan güncel olayları analiz eder ve karşılaştırıp eleştirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İşlemetciliğe İlişkin temel kavramlar | Mucuk, İsmet, ( 2005), Modern İşletmecilik s.1-38 |
2 | İşletmenin kuruluş yerinin seçimi | Mucuk, İsmet, ( 2005), Modern İşletmecilik s. 39-76 |
3 | İşletmenin kurulumunun gerçekleştirilmesi | Mucuk, İsmet, ( 2005), Modern İşletmecilik s. 77-112 |
4 | İşletmenin fonksiyonları | Mucuk, İsmet, ( 2005), Modern İşletmecilik s.113-126 |
5 | İşletmenin yönetim fonksyionu | Mucuk, İsmet, ( 2005), Modern İşletmecilik s. 127-173 |
6 | İşletmenin yönetim fonksyionu | Mucuk, İsmet, ( 2005), Modern İşletmecilik s.174-184 |
7 | İşletmenin insan kaynakları fonksyionu | Mucuk, İsmet, ( 2005), Modern İşletmecilik s. 185-204 |
8 | Ara sınav | |
9 | İşletmenin üretim fonksiyonu | Mucuk, İsmet, ( 2005), Modern İşletmecilik s. 204-213 |
10 | İşletmenin pazarlama fonksiyonu | Mucuk, İsmet, ( 2005), Modern İşletmecilik s.214-226 |
11 | İşletmenin muhasebe finansman fonksiyonu | Mucuk, İsmet, ( 2005), Modern İşletmecilik s.227-240 |
12 | İşletme türleri | Mucuk, İsmet, ( 2005), Modern İşletmecilik s. 241-274 |
13 | İşletmecilikte güncel konular | Mucuk, İsmet, ( 2005), Modern İşletmecilik s.275-347 |
14 | İşletmecikte güncel konular | Mucuk, İsmet, ( 2005), Modern İşletmecilik s. 349-381 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yukarıda belirtilen kitap bölümleri, slaytlar ve çeşitli internet adresleri |
Ders Kaynakları | Sarıkaya, Nilgün, Toplam Kalite Yönetimi, Sakarya Kitabevi, 2003. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Endüstri İlişkileri, Sosyal Politika, İnsan Kaynakları ve İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku alanlarında ulusal ve uluslar arası düzeylerde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma ve bunları çalışma ortamında kullanabilme | X | |||||
2 | Endüstri İlişkileri ile ilgili temel mevzuata hâkim olup, bunları pratik durumlara uygulayabilme ve yorumlayabilme | X | |||||
3 | Sosyal adalete değer verebilme ve sosyal adalet bilincine sahip olma | ||||||
4 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olmakla beraber alanıyla ilgili kuramsal ve pratiksel bilgileri doğru ve etkili bir şekilde ifade edebilme, bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde iletebilme, yorumlama, eleştirebilme yeteneğine ve yüksek ikna gücüne sahip olma | ||||||
5 | Eleştirel düşünebilen, alternatif çözümlerin, değerlendirmelerin ve sorunlara yaklaşım yollarının zayıf ve kuvvetli yönlerini tanımlamak için akıl yürütebilme, farklı kaynaklardan bilgi elde edebilme ve analiz etme becerisine sahip olmakla beraber inisiyatif de kullanabilme | X | |||||
6 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olmakla beraber, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkilerini göz önünde bulundurma, analitik düşünce yapısına sahip olma ve stratejik yaklaşım geliştirebilme | X | |||||
7 | Takım çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma. | ||||||
8 | Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olma, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | ||||||
9 | Temel Bilgisayar kullanım bilgisine sahip olma; insan kaynakları ve çalışma ilişkilerinde kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgilenme ve bu yazılımları kullanabilme becerisini kazanma | X | |||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 70 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 135 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |