Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Araştırma Yöntemleri | CEK 206 | 4 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | İş Piyasaları Analizi |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. AKIN ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. CİHAN DURMUŞKAYA, Arş.Gör.Dr. AKIN ÖZDEMİR, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Fatih SERT |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrenciye sosyal bilimlerde kullanılan araştırma yöntemlerini tanıtmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu derste öncelikle, kaynak arama-tarama, kaynak gösterme ve yazım kuralları konuları anlatılacaktır. Daha sonra bilim felsefesi ile ilgili kısa bilgiler verilecektir. Bunu takiben araştırma konusu seçimi, nitel ve nicel araştırma teknikleri ele alınacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sosyal bilim felsefesini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
2 | Bilimsel araştırmalarda kaynak kullanma ve atıf verme yöntemlerini sıralar | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
3 | Araştırma önerisi geliştirir, başından sonuna araştırma sürecini tasarlar | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
4 | Nitel araştırma tekniklerinden en az birini kullanır | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
5 | Nicel araştırma tekniklerinden en az birini kullanır | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
6 | SPSS istatistik yazılımını kullanarak veri analizi yapar | Anlatım, Gösteri, Grup Çalışması, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilim ve bilimsel araştırma | Altunışık, R., Çoşkun, R., Bayraktaroğlu, S., Yıldırım, E. (2007), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Adapazarı: Değişim |
2 | Bilimsel araştırma süreci ve araştırma konusunun seçimi | Altunışık, R., Çoşkun, R., Bayraktaroğlu, S., Yıldırım, E. (2007), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Ek 361-363.slayt 1 |
3 | Eleştirel kaynak incelemesi ve hipotez geliştirme | Altunışık, R., Çoşkun, R., Bayraktaroğlu, S., Yıldırım, E. (2007), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Ek 361-363. |
4 | Bilimsel araştırmada veri | Altunışık, R., Çoşkun, R., Bayraktaroğlu, S., Yıldırım, E. (2007), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, 1. Bölüm 1-14. |
5 | Bilimsel araştırmada ölçme ve ölçekler | Altunışık, R., Çoşkun, R., Bayraktaroğlu, S., Yıldırım, E. (2007), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, 1. Bölüm 1-14. |
6 | Araştırma evreni ve örneklem | Altunışık, R., Çoşkun, R., Bayraktaroğlu, S., Yıldırım, E. (2007), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, 1. Bölüm 1-14. |
7 | Verinin analize hazırlanması | Altunışık, R., Çoşkun, R., Bayraktaroğlu, S., Yıldırım, E. (2007), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, 2. Bölüm 19-42. |
8 | Farklılıkları incelemeye yöneliz analiz yöntemleri | Altunışık, R., Çoşkun, R., Bayraktaroğlu, S., Yıldırım, E. (2007), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, 2. Bölüm 19-42, 3. Bölüm 43-62. |
9 | İlişkileri incelemeye yöneliz analiz yöntemleri | Altunışık, R., Çoşkun, R., Bayraktaroğlu, S., Yıldırım, E. (2007), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Adapazarı: Değişim |
10 | Faktör analizi | Altunışık, R., Çoşkun, R., Bayraktaroğlu, S., Yıldırım, E. (2007), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, 5. Bölüm 99-118, 6. Bölüm 121-134. |
11 | Nitel araştırma yöntemleri | Altunışık, R., Çoşkun, R., Bayraktaroğlu, S., Yıldırım, E. (2007), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, 7. Bölüm 137-167. |
12 | Araştırma raporunun hazırlanması | Altunışık, R., Çoşkun, R., Bayraktaroğlu, S., Yıldırım, E. (2007), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, 10. Bölüm 247-265. |
13 | SPSS uygulamaları | Altunışık, R., Çoşkun, R., Bayraktaroğlu, S., Yıldırım, E. (2007), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, 11. Bölüm 267-276 |
14 | Akademik çalışma kültürü ve genel değerlendirme | Altunışık, R., Çoşkun, R., Bayraktaroğlu, S., Yıldırım, E. (2007), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, 11. Bölüm 267-276 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Altunışık, R., Çoşkun, R., Bayraktaroğlu, S., Yıldırım, E. (2007), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Adapazarı: Değişim |
Ders Kaynakları | Remzi Y. Kıncal, Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Nobel Akademik Yayıncılık Atila Yüksel, Akan Yanık, Reyhan A. Ayazlar (Edt.), Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık Gulbenkian Komisyonu (1996), Sosyal Bilimleri Açın, çev. Şirin Tekeli, İstanbul: Metis. Serdar, Ziyaeddün, (2001) Thomas Kuhn ve Bilim Savaşları, İstanbul: Everest |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Endüstri İlişkileri, Sosyal Politika, İnsan Kaynakları ve İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku alanlarında ulusal ve uluslar arası düzeylerde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma ve bunları çalışma ortamında kullanabilme | X | |||||
2 | Endüstri İlişkileri ile ilgili temel mevzuata hâkim olup, bunları pratik durumlara uygulayabilme ve yorumlayabilme | X | |||||
3 | Sosyal adalete değer verebilme ve sosyal adalet bilincine sahip olma | X | |||||
4 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olmakla beraber alanıyla ilgili kuramsal ve pratiksel bilgileri doğru ve etkili bir şekilde ifade edebilme, bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde iletebilme, yorumlama, eleştirebilme yeteneğine ve yüksek ikna gücüne sahip olma | X | |||||
5 | Eleştirel düşünebilen, alternatif çözümlerin, değerlendirmelerin ve sorunlara yaklaşım yollarının zayıf ve kuvvetli yönlerini tanımlamak için akıl yürütebilme, farklı kaynaklardan bilgi elde edebilme ve analiz etme becerisine sahip olmakla beraber inisiyatif de kullanabilme | X | |||||
6 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olmakla beraber, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkilerini göz önünde bulundurma, analitik düşünce yapısına sahip olma ve stratejik yaklaşım geliştirebilme | X | |||||
7 | Takım çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma. | X | |||||
8 | Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olma, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | ||||||
9 | Temel Bilgisayar kullanım bilgisine sahip olma; insan kaynakları ve çalışma ilişkilerinde kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgilenme ve bu yazılımları kullanabilme becerisini kazanma | ||||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
1. Final | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 3 | 10 | 30 |
Ödev | 0 | 10 | 0 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 135 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |