Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Karşılaştırmalı Kamu Yönetimi | SBK 413 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ÖZER KÖSEOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Yunus Emre AYDIN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türk kamu yönetimi ile diğer ülke kamu yönetimi yapılarını karşılaştırmalı olarak incelemek. |
Dersin İçeriği | Bu derste Türk kamu yönetimi yapısı ile ABD, Fransa, İngiltere, Almanya, Rusya, Çin Halk Cumhuriyeti ülke kamu yönetimi yapı ve yapıyı oluşturan anlayışların incelenmesi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Karşılaştırmalı kamu yönetimi teorisini bilir, | Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
2 | Türk kamu yönetiminin bugünkü yapı ve işleyişini bilir ve önemini kavrar, | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
3 | Ülke kamu yönetimi yapılarını birbiriyle karşılaştırma kriterlerini bilir, | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
4 | Kamu yönetimi yapılarını birbiriyle karşılaştırmada kriter geliştirebilmenin önemini kavrar ve yorumlar, | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
5 | ABD, Fransa, İngiltere, Almanya, Rusya, Japonya ülke kamu yönetimlerinin temel kurumsal yapılarını tanır, | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
6 | ABD, Fransa, İngiltere, Almanya, Rusya, Japonya gibi ülkelerin kamu yönetimi yapılarını birbirleriyle karşılaştırılmasını yapabilir ve analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Karşılaştırmalı kamu yönetimi teorisi | Bekir Parlak ve Cantürk Caner, Karşılaştırmalı Siyasal ve Yönetsel Yapılar, Alfa Aktüel Yayınları, Bursa, 2005, s. 1-18, Birgül Ayman Güler ve diğerleri, Kamu Yönetimi Ülke İncelemeleri, AÜ SBF Kamu Yönetimi Araştırma ve Uygulama Mrkz,Ank,2004,s.3-18 |
2 | Karşılaştırma kriterleri geliştirme | Bekir Parlak ve Cantürk Caner, Karşılaştırmalı Siyasal ve Yönetsel Yapılar, Alfa Aktüel Yayınları, Bursa, 2005, s. 1-18, Birgül Ayman Güler ve diğerleri, Kamu Yönetimi Ülke İncelemeleri, AÜ SBF Kamu Yönetimi Araştırma ve Uygulama Mrkz,Ank,2004,s.3-18 |
3 | Türk kamu yönetiminin genel ilkeleri | Bilal Eryılmaz, Kamu Yönetimi, 7. Baskı, Erkam Matbaası, İst, 2007, s. 89-96 |
4 | ABD yönetim yapısı I | Bekir Parlak ve Cantürk Caner, Karşılaştırmalı Siyasal ve Yönetsel Yapılar, Alfa Aktüel Yayınlrı,Bursa,2005,s.55-83, Birgül Ayman Güler ve diğerleri, Kamu Yönetimi Ülke İncelemeleri, AÜ SBF Kamu Yönetimi Araştırma ve Uygulama Merkezi, Ankara,2004,s.1 |
5 | ABD yönetim yapısı II | Bekir Parlak ve Cantürk Caner, Karşılaştırmalı Siyasal ve Yönetsel Yapılar, Alfa Aktüel Yayınları,Bursa,2005,s.83-95,Birgül Ayman Güler ve diğerleri, Kamu Yönetimi ülke İncelemeleri, AÜ SBF Kamu Yönetimi Araştırma ve Uygulama Merkz,Ankara,2004,s.215-225 |
6 | İngiltere yönetim yapısı | Bekir Parlak ve Cantürk Caner, Karşılaştırmalı Siyasal ve Yönetsel Yapılar, Alfa Aktüel Yayınlrı,Bursa,2005,s.95-145, Birgül Ayman Güler ve diğerleri, Kamu Yönetimi Ülke İncelemeleri, AÜ SBF Kamu Yönetimi Araştırma ve Uygulama Mrkz,Ank,2004,s.91-176 |
7 | Fransa yönetim yapısı I | Bekir Parlak ve Cantürk Caner, Karşılaştırmalı Siyasal ve Yönetsel Yapılar, Alfa Aktüel Yayınları,Bursa,2005,s.21-43,Birgül Ayman Güler ve diğerleri, Kamu Yönetimi ülke İncelemeleri, AÜ SBF Kamu Yönetimi Araştırma ve Uygulama Mrkz,Ank,2004,s.21-54 |
8 | Fransa yönetim yapısı II | Bekir Parlak ve Cantürk Caner, Karşılaştırmalı Siyasal ve Yönetsel Yapılar, Alfa Aktüel Yayınları,Bursa,2005,s.43-55,Birgül Ayman Güler ve diğerleri, Kamu Yönetimi Ülke İncelemeleri, AÜ SBF Kamu Yönetimi Araştırma ve Uygulama Merkezi, Ank,2004,s.54-90 |
9 | ARASINAV | |
10 | Almanya yönetim yapısı | Bekir Parlak ve Cantürk Caner, Karşılaştırmalı Siyasal ve Yönetsel Yapılar, Alfa Aktüel Yayınları,Bursa,2005,s.145-180, Birgül Ayman Güler ve diğerleri, Kamu Yönetimi Ülke İncelemeleri, AÜ SBF Kamu Yönetimi Araştırma ve Uygulama Mrkz, Ank,2004,s.227-259 |
11 | Rusya yönetim yapısı | Bekir Parlak ve Cantürk Caner, Karşılaştırmalı Siyasal ve Yönetsel Yapılar, Alfa Aktüel Yayınları,Bursa,2005,s.215-246,Birgül Ayman Güler ve diğerleri, Kamu Yönetimi Ülke İncelemeleri, AÜ SBF Kamu Yönetimi Araştırma ve Uygulama Mrkz,Ank,2004,s.264-294 |
12 | Japonya yönetim yapısı | Bekir Parlak ve Cantürk Caner, Karşılaştırmalı Siyasal ve Yönetsel Yapılar, Alfa Aktüel Yayınları, Bursa, 2005, s. 185-210 |
13 | Ülkelerin kendine özgü yönetim yapıları | Bekir Parlak ve Cantürk Caner, Karşılaştırmalı Siyasal ve Yönetsel Yapılar, Alfa Aktüel Yayınları,Bursa,2005,Birgül Ayman Güler ve diğerleri, Kamu Yönetimi Ülke İncelemeleri, AÜ SBF Kamu Yönetimi Araştırma ve Uygulama Merkezi, Ankara, 2004. |
14 | Karşılıklı etkilenme ve reform çalışmaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yönetim bilimi, siyaset bilimi, sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma sahip olmak | X | |||||
2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde başta kamu yönetimi olmak üzere hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip etmek | X | |||||
3 | Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilmek, çözüm önerileri üretebilmek, politika, program ve karar taslaklarını hazırlama yetkinliğine sahip olmak | X | |||||
4 | Kamu hukuku mevzuatına olduğu kadar özel hukuk mevzuatına da hâkim olmak, mevzuat değişikliklerini takip etmek, mevzuatı yorumlayabilmek ve uygulamaya aktarabilmek | X | |||||
5 | Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetiminin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olmak | X | |||||
6 | Kamu kurum ve kuruluşları ve siyasi kurumlar ile birlikte özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, finans ve denetim gibi yönetim alanlarının çeşitli düzeylerinde görev alabilecek niteliklere sahip olmak | X | |||||
7 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olmak | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesine uygun olarak bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve kamu yönetimi alanıyla ilgili bilgi sistemlerini takip etmek ve bunları etkili bir şekilde kullanabilmek | X | |||||
9 | Türkçeyi iyi kullanmak, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olmak, kendini doğru şekilde ifade edebilmek ve empati yeteneğine sahip olmak | X | |||||
10 | Akademik ve mesleki konularda araştırma yapabilmek, araştırma süreçlerine hâkim olmak, nitel ve nicel veri analizi için paket bilgisayar programlarını kullanabilmek | X | |||||
11 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olmak | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 40 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 118 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |