Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Proje Teknikleri ve Uygulamaları | ADA 280 | 4 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. GÜLTEKİN BÜYÜKŞENGÜR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi HÜSEYİN ESKİ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İşletmelerde kullanılan kaynaklar ve yönetimi ile proje yönetimine dair bilgiler verip, MS Project paket programında uygulamalar yapmak |
Dersin İçeriği |
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Proje Yönetimine Giriş | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Proje Yaşam Döngüsü, Proje Yönetimi Süreçleri | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
3 | Proje Yönetim Süreçlerini, Proje gereksinimleri ve İş Kırılım Yapısını açıklar | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
4 | Zaman çizelgesi geliştirir (CPM), zaman ve kapsam analizini yapar | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
5 | MS Project_Ana Ekran Özelliklerini, Proje Planlamada Temel Özellikleri açıklar | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
6 | MS Project_Proje Boyunca Çalışma Günlerini Ayarlar, Para birimi değişikliği yapar | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
7 | MS Project_Aktivite tanımlar, kaynak oluşturur, aktivitelere kaynak ataması yapar | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
8 | MS Project_İş Kırılım Yapısı (WBS) Yapısı Oluşturur | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
9 | MS Project_Aktivite Bazlı Maliyet Hesaplamasını hesaplar | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
10 | MS Project_Görevler Arası Bağlantıları düzenler, Proje Temelini (Baseline) Ayarlar | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
11 | MS Project_Kaynak Yük Durumunu İnceler, Kaynak Seviyelendirme ve Dengeleme yapar | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
12 | MS Project_Projenin Nakit Akışını (Cash Flow) raporlar | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
13 | MS Project_Kazanılmış Değer (Earned Value) Analizi yapar | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Proje Yönetimine Giriş | |
2 | Proje Döngüsü, Proje Tanımlama Dökümanı Hazırlama | |
3 | Proje Yönetimi Süreçleri | |
4 | Kapsam Yönetimi | |
5 | Zaman Yönetimi - I | |
6 | Zaman Yönetimi - II | |
7 | İnsan Kaynakları Yönetimi | |
8 | Maliyet Yönetimi | |
9 | Proje Yönetiminde Etkili Diğer Konular | |
10 | MS Project'e Giriş | |
11 | MS Project ile Aktivite ve Maliyet Yönetimi | |
12 | MS Project'te Görevlerarası Bağlantılar ve Baseline Ayarlama | |
13 | MS Project ile Kaynak Seviyelendirme | |
14 | Kazanılmış Değer Analizi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | ADAMYO ders e-kitabı |
Ders Kaynakları | Koçel T., İşletme Yöneticiliği, İstanbul Beta A.Ş 2003 A Guide to the Project Management Body of Knowledge (PMBOK® Guide) Sixth Edition, Project Management Institute Proje Yönetimi Kılavuzu, İstanbul Sanayi Odası Kalite ve Teknoloji İhtisas Kurulu (ISO-KATEK) Yayınları, ISO Yayın No: 2011/22 Tekir G., Proje Yönetimi, Çağlayan Kitabevi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | |||||||
2 | |||||||
3 | |||||||
4 | |||||||
5 | |||||||
6 | |||||||
7 | |||||||
8 | |||||||
9 | |||||||
10 | |||||||
11 | |||||||
12 | |||||||
13 | |||||||
14 | |||||||
15 | |||||||
16 | Acil durum ve afet olayları için problem kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | ||||||
17 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistemin parçası olma, yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
18 | Acil durum ve afet olaylarına müdahale operasyonlarına hazırlık, tatbikat, modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında bilgi | ||||||
19 | Zarar azaltma, hazırlık, müdahale ve iyileştirme aşamalarında gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | ||||||
20 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
21 | Çalışmaların süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
22 | Risk yönetimi ve kriz yönetimi aşamalarında verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
23 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
24 | Acil durum ve afet yönetimi alanında gerekli duyarlılığa sahip olma ve bu alanlarda öncü olabilme | ||||||
25 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
26 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
27 | Alanda uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | ||||||
28 | lanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | ||||||
29 | Alan ile ilgili uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | ||||||
30 | Risk yönetimi, tehlike analizi ve olay yeri yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | ||||||
31 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; saha ve masa başı uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
32 | Saha uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve sahaya yansıyan sorunları hakkında bilgi; çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||
33 | Alanında elde ettiği bilgileri raporlama ve sunma becerisine sahip olabilme | ||||||
34 | Beklenmedik acil durumlar karşısında problemi tanımlama, gerekli birimlerle koordinasyonu sağlama, sorunu ivedilikle çözebilme ve olası diğer sorunlara karşı önlem alabilme | ||||||
35 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olabilme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 25 |
2. Kısa Sınav | 25 |
3. Kısa Sınav | 25 |
1. Ödev | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|