Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çocukluk Döneminde Topluma Hizmet | CGP 115 | 2 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ALAADDİN AĞCADAĞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Topluma hizmet uygulamalarına katılmalarını sağlamak |
Dersin İçeriği | Sosyal etkinlikler yönetmeliği, iyi bir vatandaşın özellikleri ve sosyal katılım becerisinin önemi, hizmet faaliyetleri yapılırken dikkat edilmesi gereken noktalar, hizmet faaliyet alanları ve yapılan uygulama örnekleri, bireysel ve ekip çalışmasına yönelik uygulanacak projenin belirlenmesi, hazırlanan hizmet faaliyetini uygulanacağı kurum ve kişilerin belirlenmesi, hizmet faaliyeti kapsamında yapılabilecek faaliyetlerin belirlenmesi, hizmet faaliyetlerinin tanıtılması, hizmet faaliyetlerinin uygulanması, hizmet faaliyetlerinin sunumu ve değerlendirilmesi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Eğitim hizmet faaliyetlerinin önemini açıklar | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
2 | Eğitim hizmet faaliyetlerini listeler, eğitim hizmet faaliyetlerini uygulayabileceği kurumları belirler | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Performans Görevi, Sınav, Ödev, |
3 | Sosyal etkinlikler yönetmeliğini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Problem Çözme, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
4 | İyi bir vatandaşın özelliklerini ve sosyal katılım becerisinin önemini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
5 | Sağlık hizmet faaliyetlerinin önemini açıklar | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
6 | Sağlık hizmet faaliyetlerini listeler, eğitim hizmet faaliyetlerini uygulayabileceği kurumları belirler | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
7 | Sosyal hizmet faaliyetlerinin önemini açıklar | Anlatım, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
8 | Sosyal hizmet faaliyetlerini listeler, eğitim hizmet faaliyetlerini uygulayabileceği kurumları belirler | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
9 | Çevre hizmet faaliyetlerinin önemini açıklar | Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
10 | Çevre hizmet faaliyetlerini listeler, eğitim hizmet faaliyetlerini uygulayabileceği kurumları belirler | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sosyal etkinlikler yönetmeliği, iyi bir vatandaşın özellikleri ve sosyal katılım becerisinin önemi | |
2 | Hizmet faaliyetleri yapılırken dikkat edilmesi gereken noktalar | |
3 | Hizmet faaliyet alanları ve yapılan uygulama örnekleri | |
4 | Bireysel ve ekip çalışmasına yönelik uygulanacak projenin belirlenmesi | |
5 | Hazırlanan hizmet faaliyetini uygulanacağı kurum ve kişilerin belirlenmesi | |
6 | Hizmet faaliyeti kapsamında yapılabilecek faaliyetlerin belirlenmesi | |
7 | Hizmet faaliyetlerinin tanıtılması | |
8 | Hizmet faaliyetlerinin uygulanması | |
9 | Hizmet faaliyetlerinin uygulanması | |
10 | Arasınav | |
11 | Hizmet faaliyetlerinin uygulanması | |
12 | Hizmet faaliyetlerinin uygulanması | |
13 | Hizmet faaliyetlerinin uygulanması | |
14 | Hizmet faaliyetlerinin sunumu ve değerlendirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Çocuk ve Gençlik Hizmetleri organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanabilmek | ||||||
4 | Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulama süreçlerinde program hazırlamak, etkinlikleri planlamak ve etkin kullanabilmek uygulamak | ||||||
6 | Alanında ulusal ve uluslar arası gündemi takip edebilme, problemleri tanımlama, modelleme ve çözümleme becerisine sahip olmak | ||||||
7 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgi ve yeteriliğine sahip olmak. | ||||||
8 | Alanında disiplin içi ve disiplinler arası inisiyatif kullanma ve takım çalışması yapabilme ve yaratıcılık becerisine sahip olmak | ||||||
9 | Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri izlemek; bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak | ||||||
10 | Tarihi değerlere saygılı,sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | ||||||
11 | İş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve verimiliğe sahip olmak. | ||||||
12 | Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlem alır, çocuk hakları ve korunması ile ilgili uygulamaları izler ve işbirliği yapar. | ||||||
13 | Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlayabilir ve uygulayabilir. | ||||||
14 | Çocuk gelis¸imine ve çocukların bilis¸sel, dil, sosyo duygusal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlayabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 89 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |