Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Seminer | GDM 600 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Ön koşul dersi yoktur. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. OKTAY YEMİŞ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. OKTAY YEMİŞ, |
Dersin Yardımcıları | Bilimsel Bir makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır?m (Robert A. Day) |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bilimsel araştırma ile ilgili temel kavramlar, veri tabanlarında kaynak taraması ve bu kaynaklara erişim, araştırma verilerinin raporlanması, yayın hazırlanması, bilimsel yayınlarda intihal, bilimsel bir çalışmanın etkili bir şekilde sunulmasına ilişkin konularda bilgi vermek |
Dersin İçeriği | Bilimsel araştırma ile ilgili temel kavramlar, veri tabanlarında kaynak taraması ve bu kaynaklara erişim, araştırma verilerinin raporlanması, yayın hazırlanması, bilimsel yayınlarda intihal, bilimsel bir çalışmanın etkili bir şekilde sunulması |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilimsel araştırmaya ilişkin temel kavramların öğrenilmesi | Proje Temelli Öğrenme , Örnek Olay, Soru-Cevap, Tartışma, | Sözlü Sınav, |
2 | Bir araştırma konusunun projelendirilmesi | Beyin Fırtınası, Benzetim, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, |
3 | Bilimsel verilerin raporlanması | Anlatım, | Ödev, |
4 | Etkili sunum hazırlanması | Anlatım, | Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders içeriğinin tanıtılması | |
2 | Bilimsel araştırma tanımı ve amaçları | |
3 | Bilimsel araştırma yöntemleri | |
4 | Literatür taraması ve kaynaklara erişim | |
5 | Verilerin raporlanması | |
6 | Bilimsel yayın hazırlanması | |
7 | Araştırma konusunun projelendirilmesi | |
8 | Proje türleri | |
9 | Vize | |
10 | Bilimsel çalışmalarda intihal | |
11 | Etkili sunum hazırlanması | |
12 | Etkili sunum hazırlanması | |
13 | Öğrenci sunumları | |
14 | Öğrenci sunumlar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Sunum el kitabı, sunum değerlendirme kriterleri, power point ile etkili sunum, Bilimsel Araştırma Teknikleri
|
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında literatür araştırması yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verilerden hareket ederek kullandığı bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | ||||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikirlerle yöntemler geliştirme yeteneği; sistem, süreç veya ürün tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
5 | Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kapsamı hakkında ayrıntılı bilgi edinebilme | X | |||||
6 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri iyi analiz etme, bunlara ulaşma ve değerlendirmede doğru yolu izleme kabiliyeti | ||||||
7 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
8 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak paylaşabilme becerisi | ||||||
9 | Verilerin elde edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | X | |||||
10 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; bunları etkili bir şekilde inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 70 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 3 | 30 | 90 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Proje / Tasarım | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |