Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Klinik Parazitoloji | TMB 626 | 0 | 2 + 2 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEHMET KÖROĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Medikal önem taşıyan parazitlerin genel özellikleriyle tanımlanması ve Temel parazitolojik kavramların kazanılması |
Dersin İçeriği | Parazit ve parazitliğin çeşitleri, epidemiyolojisi, Parazitlerin konak üzerindeki etkileri, Parazitozların kaynağı ve vucuda giriş yolları, Parazitlerde tanı ve tedavi yolları, Protozoonların yapısı, İntestinal protozoonlar, Kamçılılar (sindirim ve ürogenital sistem, Kamçılılar (kan ve doku), Sporozoa sınıfı, Helmintler yapı ve genel özellikleri,Yuvarlak solucanlar,Yassı solucanlar,Yapraksı solucanlar, Eklembacaklılar ve parazitlikleri, Zehirlenmelere neden olan eklem bacaklılar |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Parazit ve parazitliğin çeşitleri, epidemiyolojisi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | Parazitlerin konak üzerindeki etkileri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, | Ödev, Sınav, Sözlü Sınav, |
3 | Parazitozların kaynağı ve vucuda giriş yolları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
4 | Parazitlerde tanı ve tedavi yolları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
5 | Protozoonların yapısı | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
6 | İntestinal protozoonlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
7 | Kamçılılar (sindirim ve ürogenital sistem) | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
8 | Kamçılılar (kan ve doku) | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
9 | Helmintler yapı ve genel özellikleri | Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
10 | Yuvarlak solucanlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
11 | Yassı solucanlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
12 | Yapraksı solucanlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
13 | Eklembacaklılar ve parazitlikleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
14 | Zehirlenmelere neden olan eklem bacaklılar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Saygı , G.(2009) Paraziter hastalıklar ve parazitler Dogan N.(2010) Tıbbi Parazitoloji, Anadolu Üniversitesi Yayınları 1. Baskı. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık Bilimlerine İlişkin Bilgi Toplama ve Edindiği Bilgileri Uygulama Becerisi | ||||||
2 | Bilimsel Sorgulama ve Hipotez Oluşturma Becerisi | ||||||
3 | Literatür Tarama ve Değerlendirme Becerisi | ||||||
4 | Deney Tasarlama, Yapma, Verileri Analiz Edebilme ve Değerlendirebilme Becerisi | ||||||
5 | Deneysel Araç ve Gereç Tanıma ve Uygun Şekilde kullanabilme Becerisi | ||||||
6 | Disiplinler-arası Takım Çalışması Yapabilme Becerisi | ||||||
7 | Tıbbi Problemleri Tanıma, Formülize Etme ve Çözme Becerisi | ||||||
8 | Araştırmalarda ve Veri Analizlerinde Etkin Bilgisayar Kullanabilme Becerisi | ||||||
9 | Yapılan deneysel çalışmaların Bilime Sağlayacağı Katkıyı Anlama Becerisi | ||||||
10 | Etkin Yazılı ve Sözlü İletişim/Sunum Becerisi | ||||||
11 | Mesleki ve Etik Sorumluluğu Anlama ve Uygulama Becerisi | ||||||
12 | Yaşam Boyu Öğrenimin Önemini Kavrama ve Uygulama Becerisi | ||||||
13 | Tıbbi mikrobiyoloji Eğitiminde Temel Kavramları Tanıma Becerisi | ||||||
14 | Temel Kavramları Merkeze Alarak Etik Problemlere Yaklaşma Becerisi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 15 |
2. Ödev | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Ödev | 2 | 4 | 8 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |