Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Tıpta Görüntüleme Yöntemleri | BIF 506 | 0 | 2 + 2 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. BİRSEN AYDEMİR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Prof.Dr. BİRSEN AYDEMİR, |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Tıbbi görüntüleme tekniklerini temel prensiplerini öğrenmek ve tıp alanında kullanımını öğrenmek |
Dersin İçeriği | Radyografi, bilgisayarlı tomografi (BT), otoradyografi, radyoimmunoassay (RIA), SPECT, PET, MRI, ultrasonografi, termografi, moleküler görüntüleme yöntemlerinin temel ilkeleri ve tıpta kullanım alanları anlatılacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İş sağlığı ve güvenliği temel eğitimi alınır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, | Sınav, Ödev, |
2 | Bilgisayarlı tomografi çalışma prensibini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, | Sınav, Ödev, |
3 | Bilgisayarlı tomografinin tıpta önemini kavrama | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, | Sınav, Ödev, |
4 | Otoradyografi çalışma prensibi öğrenilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
5 | Otoradyografinin öneminin kavrama | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
6 | Radyoimmunoassay temel ilkeleri ve kullanım alanları öğrenilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
7 | SPECT temel çalışma prensiplerini kavramak | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
8 | SPECT kullanım alanları öğrenilir | Anlatım, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
9 | PET temel çalışma prensibi öğrenilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
10 | PET kullanım alanları öğrenilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Örnek Olay, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
11 | MRI temel calışma prensipleri ve kullanım alanlarını öğrenmek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
12 | Ultrases elde edilme yöntemlerini öğrenme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
13 | Ultrasonografi çalışma prensibi ve kullanım alanları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
14 | Termografinin temel ilkeleri ve kullanımını öğrenme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması, Örnek Olay, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İş sağlığı ve güvenliği temel eğitimi | |
2 | İş sağlığı ve güvenliği temel eğitimi | |
3 | Bilgisayarlı tomografi | |
4 | Otoradyografi | |
5 | Otoradyografi | |
6 | Radyoimmunoassay temel ilkeleri | |
7 | SPECT | |
8 | SPECT | |
9 | PET | |
10 | MRI | |
11 | Ultrases | |
12 | Ultrason | |
13 | Ultrason ve tıp | |
14 | Termografi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu |
Demir M, Nükleer Tıp Fiziği ve uygulamaları, İstanbul, 2008. |
Ders Kaynakları | Konu ile ilgili internet siteleri |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Program kapsamında öğrenci aldığı derslere göre biyofiziğin temel ilkelerini ve molekül biyofiziğini temel kavramlarını anlayabilme | X | |||||
2 | Biyoenerjetiği, hücredeki biyofiziksel olayları, aksiyon potansiyelini, sinaptik iletimi, hücre içindeki sinyal iletim mekanizmalarını, temel informasyon kavramlarını, biyoinformatiğin temel kavramlarını, biyoelektriğin temel ilkelerini, kalp ve kas sistemindeki elektriksel mekanizmaları, elektroansefalografi (EEG) ve elektromiyografi nin (EMG) temel ilkelerini, kas-sinir sisteminin fiziksel ilkelerini kavrayabilme. | X | |||||
3 | Dolaşım ve solunum sisteminin dinamiğini anlabilme. | X | |||||
4 | Duyu sistemi biyofiziğini kavrayabilme. | ||||||
5 | Radyasyon biyofiziğini öğrenme. | X | |||||
6 | Moleküler biyofizik yöntemlerini ve tıbbi görüntüleme yöntemlerinin temel ilkelerini öğrenme ve uygulayabilme. | X | |||||
7 | Tez aşamasında proje veya projeler kapsamında araştırma tekniklerini öğrenme,kongre sunusu ve makale yazabilme. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 80 |
1. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
1. Final | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |