Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Advanced Composıte Materıals | CMM 517 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SEFER CEM OKUMUŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Malzeme bilimcileri ve mühendisleri için yeni bir malzeme bulmak yerine özellikleri bilinen malzemelerle bir karışım oluşturmak daha kolaydır. Özellikleri bilinen polimer, metal ve seramiklerin uygun oranlarda karışımı ile oluşacak olan malzemelerin mekanik özelliklerinin tayininde kompozit mekanik bilgisine sahip olunması kaçınılmazdır. Birçok malzemenin bir araya getirilmesi sonucunda ortaya çıkan malzemelerin mikro ve makro özelliklerinin tayini için ileri mekanik bilgisine ihtiyaç vardır. |
Dersin İçeriği | Kompozit Malzemelerin Esasları ve Kompozit Takviyeleri, Kompozit Malzemelerin Mekanik Davranışları, Anizotropik Malzemeler için Gerilme-Genleme İlişkileri, Orthotropik Malzemeler, İnce Tabakanın Mekanik Davranışları, Rijitlik için Malzeme Mekanik Yaklaşımı, Rijitliğe Elastisite Yaklaşımı, Rijitlik ve Gerilme Yaklaşımlarının Karşılaştırılması, Bir Kompozit Tabakanın Makromekanik Davranışı, Kompozitlerde Mukavemet, Yorulma, Sürünme, Sürünme ve Yorulma Etkileşimleri, Süreksiz Takviye Edilmiş Kompozitlerin Mikromekanik ve Makromekanik Davranışları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kompozitlerin malzemelerin monolitik malzemelerin yerine kullanım esaslarını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Grup Çalışması, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | Kompozit malzemelerin mekanik analiz amaçlarını ve önemini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | Lineer elastik kırılma mekaniği kavramını ve önemini, öğrenir ve yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
4 | Kompozit malzemelerin yapıların mikro düzeyde kontrolü ve mekanik özelliklerinin tahminini yazılı ve sözlü yorumlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
5 | Kompozit malzemelerin endüstriyel üretim yöntemleri ile beklenen mekanik özelliklerin korelasyonu öğrenir ve endüstriye uyarlanma kriterlerini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kompozit Malzemelerin Esasları ve Kompozit Takviyeleri | |
2 | Kompozit Malzemelerin Mekanik Davranışları | |
3 | Anizotropik Malzemeler için Gerilme-Genleme İlişkileri | |
4 | Ortotropik Malzemeler | |
5 | İnce Tabakanın Mekanik Davranışı | |
6 | Rijitlik için Malzeme Mekanik Yaklaşımı | |
7 | Rijitliğe Elastisite Yaklaşımı | |
8 | Rijitlik ve Gerilme Yaklaşımlarının Karşılaştırılması | |
9 | Bir Kompozit Tabakanın Makromekanik Davranışı | |
10 | Kompozitlerde Mukavemet | |
11 | Kompozitlerde Yorulma ve Sürünme | |
12 | Sürünme ve Yorulma Etkileşimleri | |
13 | Süreksiz Takviye Edilmiş Kompozitlerin Mikromekanik Davranışı | |
14 | Süreksiz Takviyeli Kompozitlerin Makromekanik Davranışları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Z. Gürdal, R. T. Haftka and P. Hajeka, Laminated Composite Materials, John Wiley and Sons, 1999. George H. Staab, Laminar Composites, Butterworth & Heinemann, Boston, 1999. C.T. Herakovich, Mechanics of Fibrous Composites John Wiley and Sons, 1998. ? M. Taya and R. J. Arsenault, Metal Matrix Composites, Pergamon Press, 1988. ? K.K. Chawla, Composite Materials (Science and Engineering), 1987. ? R.M. Jones. Mechanics of Composite Materials, Taylor and Francis, 1984 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | ||||||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | ||||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | ||||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | ||||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | ||||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | ||||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | ||||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | ||||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | ||||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | ||||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | ||||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |