Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Üretim Yönetimi, Planlaması ve Kontrolü | IMM 568 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TİJEN ÖVER ÖZÇELİK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. TİJEN ÖVER ÖZÇELİK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Üretim sistemlerinin planlaması ile ilgili temel kavramları ve ilgili sorunları tanıtmak ve bu sorunların çözümü için gerekli analitik beceri ve araçları kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Üretim yönetimi, planlama ve kontrolünün tanımı, Üretim sistemlerinin sınıflandırılması, Ürün tasarımı, Talep yönetimi, Tahmin oluşturma yöntemleri, Satış ve Operasyon Planlama, Tedarik Zinciri ve Envanter Yönetimi, Kurumsal Kaynak Planlaması (ERP), Ana Üretim Planlama ve Ürün Ağaçları, Malzeme İhtiyaç Planlaması (MRP), Kapasite planlaması, Kalite Yönetimi, İstatistiksel Süreç Kontrolü |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Üretim yönetiminin temel ilkelerini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
2 | Üretim sistemlerini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
3 | Yeni ürün tasarımını, talep yönetimini ve tahmin yöntemlerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
4 | Tedarik sistemini ve envanter yönetimini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
5 | Üretim kaynaklarının planlanmasını yapabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
6 | Toplam kalite yönetimi ilkelerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Üretim yönetimi, planlama ve kontrolünün tanımı. | |
2 | Üretim sistemlerinin sınıflandırılması | |
3 | Ürün tasarımı | |
4 | Talep yönetimi | |
5 | Tahmin oluşturma yöntemleri | |
6 | Satış ve Operasyon Planlama | |
7 | Tedarik Zinciri ve Envanter Yönetimi | |
8 | Kurumsal Kaynak Planlaması (ERP) | |
9 | Ana Üretim Çizelgeleme ve Ürün Ağaçları | |
10 | Ara Sınav | |
11 | Malzeme İhtiyaç Planlaması (MRP) | |
12 | Kapasite planlaması | |
13 | Kalite Yönetimi | |
14 | İstatistiksel Süreç Kontrolü |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1- Üretim Yönetimi, Bülent Kobu, Beta Yayınları, 2013 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İmalat Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | İmalat Mühendisliği problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
3 | İmalat Mühendisliğinde uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
5 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
6 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
7 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılasılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler. | ||||||
8 | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
11 | İmalat mühendisliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek | ||||||
12 | İmalat Mühendisliği uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve is hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Ödev | 40 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |