Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yönetim Bilişim Sistemleri | MYU 502 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ORHAN TORKUL |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ORHAN TORKUL, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Merve ŞİŞCİ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Teknolojik yeniliklerdeki hızlı gelişim ve ders programları değişim sürecinin doğasında var olan değişim nedeni ile bölümlerin yeni teknolojiler geliştikçe bunları ders programlarına zamanında yansıtmaları olanaksız hale gelmektedir. Üniversiteden mezun olan öğrencilerin, bu teknolojiler hakkında bilgi sahibi olmaları dahası öğrencilerin bu teknolojileri bilmeleri beklenmektedir. Bu ders, yönetim bilimleri-bilgisayar bilişim sistemleri programlarındaki öğrencileri bilişim teknolojisi alanındaki çeşitli konularda bilgilendirmek ve yeni teknolojik konulara kolayca adapte olmalarını sağlamak amacını taşımaktadır. Derste anlatılan teorik konular vaka çalışmaları ile desteklenecektir. |
Dersin İçeriği | Bilişim Sistemlerine Giriş, Temel Kavramlar, Bilişim Sistemleri, Organizasyonlar ve Strateji, Bilişim Sistemlerine İlişkin Etik ve Sosyal Konular, Bilişim Teknolojisi Alt Yapısı ve Gelişmekte Olan Teknolojiler, Veri Tabanları ve Bilişim Yönetimi, Telekomünikasyon, İnternet ve Kablosuz Teknoloji, E-Ticaret, Bilgiyi Yönetme, Karar Vermeyi Güçlendirme, Bilişim Sistemlerini Kurma ve Yönetme, Bilişim Projelerini Yönetme |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İşletmeleri yeniden şekillendirmek | Örnek Olay, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
2 | Günlük yapılan işlere yeni anlamlar yüklemek | Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
3 | Yeniliklerin etkisini tahmin etmede yaşanan zorlukları öğrenmek | Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
4 | Bilişim teknolojisinin performansı hakkında düşünmek | Örnek Olay, Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
5 | İleri teknolojileri öğrenmek | Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
6 | İşletme süreçlerini yönetim bilişim sisteminin temellerinin kullanımı ile yeniden planlayarak, yapılandırarak ve yöneterek öğrenmek | Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
7 | Bilişim sistemlerinin planlanması, yapılandırılması ve yönetilmesi aşamalarında yaşanan zorlukları öğrenmek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilişim Sistemlerine Giriş | |
2 | Temel Kavramlar | |
3 | Bilişim Sistemleri, Organizasyonlar ve Strateji | |
4 | Bilişim Sistemlerine İlişkin Etik ve Sosyal Konular | |
5 | Bilişim Teknolojisi Alt Yapısı ve Gelişmekte Olan Teknolojiler | |
6 | Veri Tabanları ve Bilişim Yönetimi | |
7 | Telekomünikasyon, İnternet ve Kablosuz Teknoloji | |
8 | E-Ticaret | |
9 | Bilgiyi Yönetme | |
10 | Karar Vermeyi Güçlendirme | |
11 | Karar Vermeyi Güçlendirme | |
12 | Bilişim Sistemlerini Kurma ve Yönetme | |
13 | Bilişim Sistemlerini Kurma ve Yönetme | |
14 | Bilişim Projelerini Yönetme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | SABİS Platformunda yayınlanacaktır. |
Ders Kaynakları | 1. Information Systems: A Management Perspective/S. ALTER |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulamaktır. | X | |||||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulamaktır. | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilmektir. | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilmektir. | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamaktır. | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamaktır. | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilmektir. | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilmektir. | X | |||||
5 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlamaktır. | X | |||||
5 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlamaktır. | X | |||||
6 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve ileri düzeyde değerlendirmektir. | X | |||||
6 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve ileri düzeyde değerlendirmektir. | X | |||||
7 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk almaktır. | X | |||||
7 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk almaktır. | X | |||||
8 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmektir. | X | |||||
8 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmektir. | X | |||||
9 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgileri yorumlamaktır. | X | |||||
9 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgileri yorumlamaktır. | X | |||||
10 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilmektir. | X | |||||
10 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilmektir. | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum sağlamaktır. | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum sağlamaktır. | ||||||
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmektir. | X | |||||
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmektir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 70 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Ödev | 2 | 20 | 40 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |