Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İnsan Kaynakları Yönetimi | MYU 528 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TUBA CANVAR KAHVECİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İnsan Kaynakları yönetimi faaliyetleri ile ilgili temel yöntemler örneklerle öğretilecektir. |
Dersin İçeriği | İnsan Kaynakları Yönetiminin temel kavramları, işgücü ihtiyaç planlaması, personel tedariği, kadrolama, performans değerlendirmesi, personel geliştirme, kariyer yönetimi, personel özlük işlemleri, iş değerleme yöntemleri, ücret sistemleri, liderlik ve motivasyon yöntemleri, endüstri ilişkileri, şikayet ve disiplin sistemleri, işçi sağlığı ve iş güvenliği. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İnsan Kaynakları Yönetimi ile ilgili temel kavramları ve organizasyonlarını tanımak | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
2 | İşgücü planlaması, tedariği, değerlendirmesi ve geliştirilmesinde kullanılabilecek yöntemleri öğrenmek | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
3 | İnsan Kaynakları departmanının temel görevleri olan özlük işlemleri, şikayet ve disiplin sistemleri, işçi sağlığı ve iş güvenliği, endüstri ilişkileri faaliyet ve işlemlerini tanımak | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
4 | Personel geliştirme ve yönlendirme kapsamındaki eğitim yönetimi, liderlik, çalışan motivasyonu, çatışma ve stres yönetimi yöntemlerini öğrenmek | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İnsan Kaynakları Yönetimi Temel Tanım ve Kavramları | |
2 | İnsan Kaynakları Yönetiminin Organizasyondaki Yeri ve Organizasyonel Yapısı | |
3 | İş Analizi, İş Tanımı ve İş Dizaynı Yöntemleri | |
4 | İnsan Kaynakları Planlaması | |
5 | İnsan Kaynağı Tedariği | |
6 | Bireysel Performans Yönetimi | |
7 | Eğitim ve Geliştirme | |
8 | Kariyer Yönetimi | |
9 | İş Değerleme Yöntemleri | |
10 | Ücret ve Ücret Yönetimi | |
11 | Ücret Sistemleri | |
12 | Personel Özlük İşlemleri | |
13 | İşçi Sağlığı ve Güvenliği | |
14 | Endüstri İlişkileri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1-FINDIKÇI İlhami., İnsan Kaynakları Yönetimi, Alfa Yayınları, 2009. 2-Komisyon, İnsan Kaynakları Yönetimi, Beta Yayınları, 2010. 3- BAYRAKTAROĞLU Serkan, İnsan Kaynakları Yönetimi, Beta Basım Yayınları, 2004. 4- SABUNCUOĞLU Zeyyat, İnsan Kaynakları Yönetimi, Ezgi Kitabevi, 2000. 5- UYARGİL Cavide, İşletmelerde Performans Yönetimi Sistemi, Arıkan Basım Yayın Dağıtım, 2008. 6- ŞİMŞEK Nevin& Mehmet FİDAN, Kurum Kültürü ve Liderlik, Tablet Kitabevi, 2005. 7- ÖZTÜRK Ümit, Performans Yönetimi, Alfa Yayınları, 2009. 8- BARUTÇUGİL İsmet, Performans Yönetimi, Kariyer Yayıncılık,2002. 9- ETÇİOĞLU Erkal, İnsan Kaynakları Yönetimi Ders Notları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulamaktır. | ||||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilmektir. | ||||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamaktır. | ||||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilmektir. | ||||||
5 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlamaktır. | ||||||
6 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve ileri düzeyde değerlendirmektir. | ||||||
7 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk almaktır. | ||||||
8 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmektir. | ||||||
9 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgileri yorumlamaktır. | ||||||
10 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilmektir. | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum sağlamaktır. | ||||||
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmektir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Ödev | 37 |
2. Ödev | 38 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |