Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Vergi Teorisi ve Politikası | MLY 507 | 0 | 3 + 0 | 3 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. VEYSEL İNAL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Enes TEKŞAN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ekonomik etkinlik ve adalet arasında bir uyum sağlama anlamına gelen optimal vergilemenin şartları ve yöntemlerinin öğrencilere kazandırılması, verginin ekonomik birimlerin davranışına etkilerinin ve makroekonomik politika aracı olarak kullanılmasının kavratılması ve gelir, tüketim ve servet vergilerinin ekonomik analizini yapacak donanımın verilmesidir. |
Dersin İçeriği | Vergilemenin tarihsel gelişimi, vergilerin tasnifi, verginin fonksiyonları, vergi tekniği, vergi politikası ve vergi türlerinin karşılaştırılması |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Vergilemenin amaçları ve vergi tekniğini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Vergileri sınıflandırır. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
3 | Vergileme ilkelerini kavrar. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
4 | Vergilerin etkilerini analiz eder. | Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Anlatım, Örnek Olay, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, Sınav, |
5 | Vergi yansımasını ve yansımayı etkileyen faktörleri açıklar. | Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay, Problem Çözme, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
6 | Vergiye karşı toplumsal ve bireysel tepkileri analiz eder. | Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
7 | Vergi tarifelerini vergileme ve ekonomik etkileri açısından analiz eder. | Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
8 | Vergi politikasının ekonomik istikrarı teminde önemini ve işlevini kavrar. | Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
9 | Vergi politikasının geliri yeniden dağıtım fonksiyonunu analiz eder. | Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Örnek Olay, Problem Çözme, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
10 | Vergi türlerini etkinlik ve adalet açısından karşılaştırır. | Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Verginin Tanımı ve Gelişimi | Sağbaş, İsa (2010), Vergi Teorisi, Ankara: Ece Matbaası |
2 | Vergilemede teknikler | Sağbaş, İsa (2010), Vergi Teorisi, Ankara: Ece Matbaası |
3 | Gelir vergisi | Sağbaş, İsa (2010), Vergi Teorisi, Ankara: Ece Matbaası |
4 | Harcama vergileri | Sağbaş, İsa (2010), Vergi Teorisi, Ankara: Ece Matbaası |
5 | Servet vergileri | Sağbaş, İsa (2010), Vergi Teorisi, Ankara: Ece Matbaası |
6 | Vergileme ilkeleri | Sağbaş, İsa (2010), Vergi Teorisi, Ankara: Ece Matbaası |
7 | Ara Sınav | |
8 | Optimal vergileme. Vergilemenin gelir dağılımı üzerine etkisi | Sağbaş, İsa (2010), Vergi Teorisi, Ankara: Ece Matbaası |
9 | Vergilemenin emek piyasası üzerindeki etkisi | Sağbaş, İsa (2010), Vergi Teorisi, Ankara: Ece Matbaası |
10 | Vergilemenin makroekonomik etkisi | Sağbaş, İsa (2010), Vergi Teorisi, Ankara: Ece Matbaası |
11 | Vergilemenin firma ve birey davranışları üzerindeki etkisi | Sağbaş, İsa (2010), Vergi Teorisi, Ankara: Ece Matbaası |
12 | Adil ve etkin bir vergi sisteminin kriterleri | Sağbaş, İsa (2010), Vergi Teorisi, Ankara: Ece Matbaası |
13 | Vergi reformları | Sağbaş, İsa (2010), Vergi Teorisi, Ankara: Ece Matbaası |
14 | Uluslararası vergileme sorunları | Sağbaş, İsa (2010), Vergi Teorisi, Ankara: Ece Matbaası |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Sağbaş, İsa (2010), Vergi Teorisi, Ankara: Ece Matbaası |
Ders Kaynakları | Akdoğan, Abdurrahman (2003), Kamu maliyesi, Gazi Yayınevi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ekonomik ve mali konulardaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilme | X | |||||
2 | Maliye alanındaki verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilme | X | |||||
3 | Maliye alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulama, çözüm yöntemi geliştirme, çözme, sonuçları değerlendirme ve gerektiğinde uygulayabilme | X | |||||
4 | Maliye alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilme | X | |||||
5 | Maliye alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme | X | |||||
6 | Maliye alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme | X | |||||
7 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; ileri düzeyde mali hukuk, mali iktisat, bütçe ve maliye teorisi bilgisine sahip olma | X | |||||
8 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olma ("European Language Portfolio Global Scale", Level B2) | X | |||||
9 | Maliye alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve geliştirebilme | X | |||||
10 | Maliye alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleme | X | |||||
11 | Maliye alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Sözlü Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 166 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |