Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Proje Yazma Teknikleri | FBE 101 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MERAL YURTSEVER |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MERAL YURTSEVER, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin amacı, lisansüstü eğitim alan öğrencilerin buldukları fikirleri gerçekleşebilecekleri projelere dönüştürebilmeleri konusunda bilgi ve deneyim kazandırılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Proje için özgün fikir belirleme, araştırma, karar verme, proje konusu ve kapsamı oluşturma, planlama, değerlendirme, fayda, bilimsel ve yaygın etkisi, gerçekleşmesindeki olası riskler. yazım kuralları ve proje önerisi yazma. Proje yazmada tüm önemli konular dikkate alınarak bir fikrin somut projeye dönüştürülmesi ve ilgili kurumlara destek için önerilmesi.
Determining the original idea for the project, research, decision making, preparation of project topic and scope, planning, evaluation, utility, scientific and widespread impact, possible risks, writing rules and writing project proposal. Conversion of an idea into a concrete project considering all important issues about writing project, and propose for support to the relevant authorities.
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Proje terimleri, Frascati kılavuzu, Proje çeşitleri, Farklı proje destek programları ve kapsamları, | |
2 | Fikir veya problem belirleme, Karar verme ve proje yazma | |
3 | Literatür taraması, Araştırma, eleştirel kaynak incelemesi | |
4 | Fikrin projeye dönüştürülmesi, varsayım, sınırlılıklar, özgün değer, amaç ve hedef belirleme | |
5 | Proje hazırlarken dikkat edilmesi gereken hususlar ve belgeler, Proje Döngüsü Yönetimi, | |
6 | Projede konu, kapsam ve paydaşların belirlenmesi, planlama, iş akış şeması | |
7 | Projenin metodolojisi, mantıksal çerçeve, proje ekibi, iş paketleri | |
8 | Projede süre ve bütçe planlama, mali değerlendirme | |
9 | Katkılar, Riskler ve B Planı | |
10 | Proje Döngüsü Yönetimi, Gerekli Yasal/özel izin ve onay belgeleri, süreçlerin takibi | |
11 | Proje önerisi yazma uygulaması, | |
12 | Proje önerisi yazma uygulaması | |
13 | Proje önerisi yazma uygulaması | |
14 | Proje önerilerinin akran değerlendirmesi, puanlandırılması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Nurhan Yentürk, Yiğit Aksakoğlu, Alper Akyüz, AB ve Kalkınma Ajanslarına Yönelik Proje Hazırlama ve Bütçeleme Teknikleri, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2016. (http://sitap.org/wp-content/files_mf/1459760129_magicfields_document_1_1.pdf) http://www.tubitak.gov.tr/sites/default/files/proje_yazma_egitimi-1._bolum.pdf http://www.tubitak.gov.tr/sites/default/files/proje_yazma_egitimi-2._bolum.pdf https://www.tubitak.gov.tr/tr/destekler/akademik/ulusal-destek-programlari/1001/icerik-proje-ornekleri |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
2 | Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. | ||||||
3 | Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir. | ||||||
4 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | ||||||
6 | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir. | ||||||
7 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılasılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler. | ||||||
8 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalısabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
9 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Çalısmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve is hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. | ||||||
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 25 |
1. Kısa Sınav | 25 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
1. Proje / Tasarım | 25 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|