Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Program Geliştirmede İhtiyaç Analizi | EPU 533 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ZEYNEP DEMİRTAŞ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ZEYNEP DEMİRTAŞ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Program taslağı hazırlamadan önce yapılması gereken ihtiyaç analizine ilişkin tüm aşamalara hakim olunması ve ihtiyaç analizinin süreç ve yaklaşımlarının öğrenilmesi. |
Dersin İçeriği | Temel kavramlar, program geliştirme modelleri içinde ihtiyaç analizinin yeri, ihtiyaç analizi süreci ve yaklaşımlar, ihtiyaç analizinde kullanılan yöntem ve araçlar, ihtiyaç analizinde değerlendirme süreci. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Program geliştirmede ihtiyaç analizinin önemini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
2 | Program geliştirme modellerindeki ihtiyaç analizi yaklaşımlarını karşılaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
3 | İhtiyaç analizi sürecini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
4 | Bir ihtiyaç analizi çalışması planlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel kavramlar | |
2 | Temel kavramlar | |
3 | Program geliştirme modelleri içinde ihtiyaç analizinin yeri | |
4 | Program geliştirme modelleri içinde ihtiyaç analizinin yeri | |
5 | İhtiyaç analizi süreci ve yaklaşımlar | |
6 | İhtiyaç analizi süreci ve yaklaşımlar | |
7 | İhtiyaç analizinde kullanılan yöntem ve araçlar | |
8 | İhtiyaç analizinde kullanılan yöntem ve araçlar | |
9 | İhtiyaç analizinde değerlendirme süreci | |
10 | İhtiyaç analizinde değerlendirme süreci | |
11 | İhtiyaç analizinde değerlendirme süreci | |
12 | İhtiyaç analizinde değerlendirme süreci | |
13 | İhtiyaç analizinde değerlendirme süreci | |
14 | İhtiyaç analizinde değerlendirme süreci |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Oktay Cem ADIGÜZEL (2016). Eğitim Programlarının Geliştirilmesinde İhtiyaç Analizi El Kitabı. Anı Yayıncılık |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama | ||||||
2 | Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma | ||||||
3 | Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma | ||||||
4 | İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme | ||||||
5 | Program tasarısı hazırlama | ||||||
6 | Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma | ||||||
7 | Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme | ||||||
8 | Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme | ||||||
9 | Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma | ||||||
10 | Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme | ||||||
11 | Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma | ||||||
12 | Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 70 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 20 | 3 | 60 |
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Ödev | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 188 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |