Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kenelerin Sağlık ve İktisadi Önemi | BIY 602 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ŞULE BARAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Lisansüstü öğrencilerinin kenelerin sağlık ve iktisadi önemi hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak ve konu ile ilgili son makalelerin incelenmesi |
Dersin İçeriği | İnsana kene ile bulaşan infeksiyonlar, kenelerle taşınan ve bulaşan arbo virüsler, kenelerle taşınan ve bulaşan rikketsiozlar, kene tifüsleri, kenelerle taşınan ve bulaşan bakteriozlar, kenelerle taşınan ve bulaşan spirillozlar, Kırım Kongo kanamalı ateşi, Lyme hastalığı, kene felci, kene sokması tepkisi, kenelerle taşınan ve bulaşan protozonlar, kenelerle mücadele, insektisitler, repellent kullanma, kenelerin ekonomik önemi. Konu ile ilgili güncel makalelerin incelenmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İnsana kene ile bulaşan infeksiyonların öğrenilmesi | Anlatım, | Sınav, |
2 | Kenelerin ekonomik öneminin kavratılması | Anlatım, | Sınav, Sözlü Sınav, Performans Görevi, |
3 | kenelerle taşınan ve bulaşan arbo virüsler, kenelerle taşınan ve bulaşan rikketsiozlar, kene tifüslerin ögretilmesi | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
4 | kenelerle taşınan ve bulaşan bakteriozlar, kenelerle taşınan ve bulaşan spirillozlar, Kırım Kongo kanamalı ateşi, Lyme hastalığı, kene felci, kene sokması tepkisi, kenelerle taşınan ve bulaşan protozonların ögretilmesi | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
5 | kenelerle mücadele, insektisitler, repellent kullanma | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
6 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İnsana kene ile bulaşan infeksiyonlar | |
2 | Kenelerle taşınan ve bulaşan arbo virüsler | |
3 | Kenelerle taşınan ve bulaşan rikketsiozlar | |
4 | Kene tifüsleri | |
5 | Kenelerle taşınan ve bulaşan bakteriozlar | |
6 | Kenelerle taşınan ve bulaşan spirillozlar | |
7 | Kırım Kongo kanamalı ateşi | |
8 | Ara sınav | |
9 | Lyme hastalığı | |
10 | Kene felci, kene sokması tepkisi | |
11 | Kenelerle taşınan ve bulaşan protozonlar | |
12 | Kenelerle mücadele, insektisitler, repellent kullanma | |
13 | Kenelerin ekonomik önemi | |
14 | Konu ile ilgili güncel makalelerin incelenmesi. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Akarlar ve insan hastalıkları ders notları G Tanır, Ş Özgelen, N Tuygun 2008. Kenelerin Biyolojik Özellikleri, Kenelerle Bulaşan Hastalıklar ve Türkiye?deki Epidemiyolojik Veriler. Çocuk Enf Derg 2008; 3: 117-23 A Gargılı 2009. Kenelerin vektörlüğü ve türkiye?de durum Aknem Derg. 23(Ek 2):249-252 |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak bilgilerini, bilimsel yöntemlerle ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir. | ||||||
2 | Alanı ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisine sahiptir. | ||||||
3 | Alan bilgisi ve teknolojilerini eğitime, endüstriye, tarıma, sağlık ve çevre problemlerine uygular. | ||||||
4 | Çalışma alanındaki konularda/uygulamalarda, evrensel ve toplumsal değerlere duyarlı, ülke çıkarlarını gözeten, araştıran, üreten, etik değerlere sahip bir bireydir. | ||||||
5 | Disiplinler arası ekiplerle çalışabilme ve sorunların çözümlenmesinde sorumluluk alarak liderlik yapabilme becerisine sahiptir. | ||||||
6 | Alanında bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi, bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı yapabilir ve/veya yönetebilir. | ||||||
7 | Alanı ile ilgili bilimsel gelişmeleri, bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanarak, izleyebilme, okuma, anlama, yazma ve yorum yapabilme becerisine sahiptir. | ||||||
8 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren standartları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir ve gerektiğinde bu standartları geliştirecek yönde liderlik yapabilir. | ||||||
9 | Alanıyla ilgili etkinliklerde kendi özgün fikirlerini savunma ve etkili bir iletişim kurabilme becerisine sahiptir. | ||||||
10 | Bilgisayar ve bilişim teknolojilerini alan amaçları doğrultusunda ileri düzeyde kullanabilir. | ||||||
11 | Avrupa Dil Portföyü’ndeki bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir. | ||||||
12 | Akademik ve kültürel birikimi ile bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | ||||||
13 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 145 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |