Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Tarih, Sosyoloji ve Antropoloji | YAK 511 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. EBUBEKİR SOFUOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. EBUBEKİR SOFUOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sosyoloji ve Antropolojinin Tarihle olan ilişkisini ortaya koymaktır. |
Dersin İçeriği | Sosyoloji ve Antropoloji bağlamında Dünya?nın geçirmiş olduğu tarih süreç ele alınacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sosyoloj, Antropology, Tarih kavramlarını ortaya koyar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Sosyoloj, Antropoloji, Tarih ilişkisini ortaya koyar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Performans Görevi, |
3 | Sosyoloji´nin Tarihe yaklaşımını ortaya koyar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, Performans Görevi, |
4 | Antropoloji´nin Tarihe yaklaşımını ortaya koyar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
5 | Sosyoloj, Antropoloji, bağlamında Tarih´te yeni yaklaşımları ortaya koyar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sosyoloji?ye giriş | |
2 | Sosyoloji?ye giriş | |
3 | Sosyoloji?nin Tarih içindeki konumu | |
4 | Sosyoloji?nin Tarih içindeki konumu | |
5 | Sosyoloji?nin tarihi olayları ele alış usulü | |
6 | Sosyoloji?nin tarihi olayları ele alış usulü | |
7 | Antropoloji?ye giriş | |
8 | Antropoloji?ye giriş | |
9 | ARASINAV | |
10 | Antropoloji?nin Tarih içindeki konumu | |
11 | Antropoloji?nin Tarih içindeki konumu | |
12 | Antropoloji?nin tarihi olayları ele alış usulü | |
13 | Antropoloji?nin tarihi olayları ele alış usulü | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Claude Levi Strauss, Yapısal Antropoloji, Çeviren: Adnan Kahiloğulları, Kitapyurdu 2012 William A. Haviland,Herald E. L. Prins,Dana Walrath,Bunny Mcbride,İnan,, Kültürel Antropoloji, Çeviren: Deniz Erguvan Sarıoğlu, Kaknüs Yayınları George E. Marcus, Kültürel Eleştiri olarak Antropoloji: İnsan Bilimlerinde Deneysel bir an. Koç Üniversitesi Yayınları, 04-2013 Sami Şener, Sosyoloji(Sosyal Bilimlere Alternatif Bir Yaklaşım), Inkılab Yayınları 2009 Mustafa Erkal, Sosyoloji(Toplumbilimi), Der Yayınları, İstanbul 2012 Amiran Kurtkan, Genel Sosyoloji, İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi Yayınları, İstanbul 1974 Ekrem Memiş, Tarih Metodolojisi, Çizgi Kitabevi Yayınları, Konya 2005 Doğan Özlem, Tarih Felsefesi, Notos Kitap, İstanbul 2012 Hoca Sadettin Efendi, Tacü´t-Tevarih I. Haz. İsmet Parmaksızoğlu, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara. Jean Bodin, Batıda Siyasal Düşünceler Tarihi (Seçilmiş Yazılar)-2, Devlet Üzerine, çev. Özer Ozankaya. c.2, Teori Yayınları, İstanbul, Ocak 1986. Kınalızade Ali Efendi, Devlet ve Aile Ahlakı, Baskıya Hazırlayan: Ahmet Kahraman, Tercüman 1001 Temel Eser. Keçi Bey Risalesi, sad. Zuhuri Danışman, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yay., 1985. Ankara. N. Machiavelli, Hükümdar, Düşünen Adam Yayınlan. İstanbul, Mart 1996. N. Machiavelli. Batı´da Siyasal Düşünceler Tarihi (Seçilmiş Yazılar)- Hükümdar dan Seçme Parçalar, çev. Vahdi Hatay, Teori Yayınlan, İstanbul, Ocak 1986. Nizamülmülk, Siyasetname, Türkçesi: Nurettin BayburtlugiI, 2.Baskı, Dergah Yayınlan, İstanbul, 1987. Stephanus Junius Brutus, Batı´da Siyasal Düşünceler Tarihi (Seçilmiş Yaz;lar)-2, "Tiranlara Karşı Haklar", çev. Mete Tuncay, Teori Yayınları, İstanbul, Ocak 1986. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | X | |||||
2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | X | |||||
3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | X | |||||
4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | X | |||||
8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | X | |||||
9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 15 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |