Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Manevi/Dini Danışmanlık ve Rehberlik | FDE 512 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYŞE ŞENTEPE LOKMANOĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi AYŞE ŞENTEPE LOKMANOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilere manevi/dini danışmanlık ve rehberlik alanını ayrıntılı bir şekilde sunmak |
Dersin İçeriği | Psikolojik danışma ve rehberlik, Danışmanlık ilke ve teknikleri, Pastoral Psikoloji, Dini/manevi danışmanlık tanımı ve tarihi, Dini/manevi danışmanlık ilke ve teknikleri, Ruh sağlığı ve din, Dini başa çıkma tarzları, Hastanelerde manevi/dini danışmanlık, Cezaevlerinde manevi/dini danışmanlık, gelişim dönemlerine göre dini/manevi danışmanlık |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Manevi/dini danışmanlık ve rehberliğin konusu, kapsamı ve sınırlarını bilir. | Anlatım, Bireysel Çalışma, Tartışma, | Sınav, |
2 | Manevi/dini danışmanlık ve rehberliğin tarihçesini bilir. | Tartışma, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Sınav, |
3 | Manevi/dini danışmanlık ve rehberliğin uygulama alanlarını tanır. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Performans Görevi, |
4 | Manevi/dini danışmanlık ve rehberliğin süreci ve özelliklerini öğrenir. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
5 | Manevi/dini danışmanlık ve rehberliğin uygulama ilkelerini, yöntem ve tekniklerini tanır. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
6 | Manevi/dini danışmanlık ve rehberliğin gelişim dönemlerine göre özelliklerini bilir ve tanır. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Performans Görevi, Sınav, |
7 | Manevi/dini danışmanlık ve rehberliğin problemlerini inceler. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Psikolojik danışma ve rehberlik | |
2 | Danışmanlık ilke ve teknikleri | |
3 | Pastoral Psikoloji | |
4 | Dini/manevi danışmanlık tanımı ve tarihi | |
5 | Dini/manevi danışmanlık ilke ve teknikleri | |
6 | İslam ve Batı kültüründe dini danışmanlık | |
7 | Ruh sağlığı ve din | |
8 | Dini başa çıkma tarzları | |
9 | Huzurevlerinde manevi/dini danışmanlık | |
10 | Hastanelerde manevi/dini danışmanlık | |
11 | Cezaevlerinde manevi/dini danışmanlık | |
12 | Diyanete bağlı aile irşat bürolarında manevi/dini danışmanlık | |
13 | Dezavantajlı gruplarda manevi/dini danışmanlık | |
14 | Manevi bakım tanımı ve uygulamaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Ayten, A. ( 2017). Manevi Danışmanlık ve Rehberlik. İstanbul: DEM Yay. Ayten, A. ve diğ. (2016). Manevi Danışmanlık ve Rehberlik Cilt I. İstanbul: DEM Yay. Ayten, A. ve diğ. (2016). Manevi Danışmanlık ve Rehberlik Cilt II. İstanbul: DEM Yay. Ayten, A. ve diğ. (2016). Religious/Spiritual Counselling and Care. İstanbul: DEM Yay. Ağılkaya-Şahin, Z (2016). Hristiyan Gelenekte Manevi Bakımın Teorik Temelleri Cebeci, S. (2012). Dini Danışma ve Rehberlik. Ankara: DİB Yay. Altaş, N. (2000). Dini Danışmanlığın Teorik Temelleri. AÜİFD, C. 41. Bahadır, A. (2002) İnsanın anlam arayışı ve din, İnsan Yayınları, İstanbul. Kula, N. (2005). Bedensel Engellilik ve Dini Başaçıkma. İstanbul: DEM Yay Işık, H. (2009), Cezaevlerinde Din, Kayseri: Laçin Yayınları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Felsefe ve Din Bilimleri kapsamındaki konularda lisansüstü düzeyde ve araştırmaya zemin oluşturacak derinlik ve genişlikte alan bilgisine sahiptir. | X | |||||
2 | Felsefe ve Din Bilimleri alanında araştırma yapma usul, yöntem ve tekniklerini bilir. | X | |||||
3 | Felsefe ve din bilimleri ile ilgili kavramları, sistemleri ve nazariyeleri bilir. | X | |||||
4 | Araştırma alanı ile ilgili bilgi kaynaklarına ulaşabilme, bunları inceleme, değerlendirme ve problemlerin çözümünde kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. | X | |||||
6 | Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. | X | |||||
8 | Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. | X | |||||
9 | Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
2. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 2 | 20 | 40 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |