Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İsnad Tetkıklerı Analızı | HAD 605 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ABDULLAH AYDINLI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İsnad hakkında bilgilendirmek ve isnadları analiz edebilmek kabiliyeti kazandırmak. |
Dersin İçeriği | İsnad hakkındaki eleştiriler değerlendirilecek ve isnad analiz yöntemleri ele alınacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İsnadın yapısını tahlil eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Performans Görevi, |
2 | İsnad hakkındaki farklı görüşleri değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Performans Görevi, |
3 | İsnad analiz metotlarını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Performans Görevi, |
4 | İsnad tetkik metodlarını senedlere uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Performans Görevi, |
5 | İsnada ilişkin modern yaklaşımları değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Performans Görevi, |
6 | Senedlerdeki önemli ravileri tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İsnad hakkında genel giriş | |
2 | Ravi | |
3 | Metin | |
4 | Rivayet | |
5 | İsnad-Metin ilişkisi | |
6 | Rivayet Yöntemleri | |
7 | Sözlü rivayet | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Yazılı rivayet | |
10 | İsnad Analizi | |
11 | İsnad tenkidi | |
12 | İsnad Çeşitleri | |
13 | İsnad hakkındaki modern çalışmalar | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ayhan Tekineş, Geleneğin Altın Zinciri, İstanbul 2006. |
Ders Kaynakları | 1. Abdulmünim Salih, Difa an Ebi Hureyre, Beyrut 1981. 2. Emin Aşıkkutlu, Hadiste Rical Tenkidi, İstanbul 1997. 3. Juynboll, Schacht, Motzki, İsnad Analiz Yöntemleri, Ankara 2005. 4. Fuad Sezgin, Buharinin Kaynakları, Ankara 2000. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |