Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İnsan İlişkileri ve İletişim | EPO 524 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ÖMER FARUK TUTKUN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İnsan ilişkileri doyum sağlayan, grup psikolojisine özendiren ve verimli yaşamayı geliştirmeyi amaçlayan bir süreçtir. Bu dersin amacı öğrencilerimize insan ilişkilerinin temelini oluşturan iletişim kavramını tanıtarak, bunu meslek hayatlarında nasıl etkin bir şekilde kullanacaklarını öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders kapsamında, iletişim sürecine ilişkin temel kavramlar, kişilerarası ilişkilerin başlangıcı ve gelişimi, iletişimde dinleme, empati, kendini açma, sözsüz iletişim, güvengenlik, çatışma çözme, aile içi ilişkiler ve okulda kişilerarsı ilişkiler ve iletişim konuları anlatılmaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Üstün Dökmen (2010). Sanatta ve Günlük Yaşamda İletişim Çatışmaları ve Empati.Remzi Kitapevi Matthew McKay, Martha Davis ve Patrick Fanning (2006). İletişim Becerileri (çev. Özgür Gelbal). HYB Yayıncılık Virginia Satir (2001). İnsan Yaratmak. Beyaz Yayınları Thomas Gordon (1997). Etkili Öğretmenlik Eğitimi: Aile İletişim Dili. Sistem Yayıncılık Nuran Hortaçsu (2001). İnsan İlişkileri. İmge Kitapevi12. Zuhal-Acar Baltaş (2001). Beden Dili. Remzi Kitapevi Selahiddin Öğülmüş (2006). Kişilerarası Sorun Çözme Becerileri ve Eğitimi (3. Basım). Nobel Yayın Dağıtım Ahmet Ş. İzgören (2004). Dikkat Bedeniniz Konuşuyor: Türkiye’de Beden Dili, İş Yaşamı ve Renkler. İstanbul: Elma Yayınevi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama | ||||||
2 | Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma | ||||||
3 | Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma | ||||||
4 | İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme | ||||||
5 | Program tasarısı hazırlama | ||||||
6 | Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma | ||||||
7 | Farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme | ||||||
8 | Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme | ||||||
9 | Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme | ||||||
10 | Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma | ||||||
11 | Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme | ||||||
12 | Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma | ||||||
13 | Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|