Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Plak Teorisi | INM 602 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HÜSEYİN KASAP |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Düzlemine dik doğrultuda yüklü düzlemsel taşıyıcı sistemlerin elastik davranışı ve çalışma biçimi konusunda bilgi vermek |
Dersin İçeriği | İnce elastik plak teorisi (Kirchhoff teorisi), temel varsayımlar, iç kuvvet-yer değiştirme bağıntıları, plak denklemi, sınır koşulları, şekil değiştirme enerjisi, dikdörtgen plaklar, Navier ve Levy çözümleri, dikdörtgen plakların çeşitli sınır koşullar altında çözümleri, Plak şeritleri, enerji yöntemleri, Ritz, Galerkin ve minimum kareler yöntemi, çeşitli biçimli plaklar, sürekli plaklar, elastik zemine oturan plaklar, anizotrop plaklar, sayısal hesap yöntemleri, sonlu farklar, sonlu elemanlar ve sınır elemanlar yöntemi, dairesel plaklar, kayma şekil değiştirmelerinin etkisi (kalın plak teorisi, reissner teorisi), plak titreşimleri, plakların stabilitesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Düzlemine dik doğrultuda yüklü düzlemsel taşıyıcı sistemlerin elastik davranışı ve çalışma biçimi konusunda detaylı bilgi sahibi olmak. | ||
2 | Plakların iç kuvvet-yer değiştirme bağıntılarını ve plak denklemini öğrenmek | ||
3 | Plakların hesabı hakkında modelleme becerisi kazanmak |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İnce elastik plak teorisi ( Kirchhoff teorisi ), temel varsayımlar | |
2 | İç kuvvet-yer değiştirme bağıntıları | |
3 | Plak denklemi | |
4 | Sınır koşulları, şekil değiştirme enerjisi | |
5 | Dikdörtgen plaklar, Navier çözümleri | |
6 | Dikdörtgen plaklar, Levy çözümleri | |
7 | Dikdörtgen plakların çeşitli sınır koşullar altında çözümleri | |
8 | Plak şeritleri, enerji yöntemleri, Ritz, Galerkin ve minimum kareler yöntemi, çeşitli biçimli plaklar | |
9 | Sürekli plaklar, elastik zemine oturan plaklar, anizotrop plaklar | |
10 | Sayısal hesap yöntemleri, sonlu farklar, sonlu elemanlar ve sınır elemanlar yöntemi | |
11 | Dairesel plaklar | |
12 | Kayma şekil değiştirmelerinin etkisi ( kalın plak teorisi, reissner teorisi ) | |
13 | Plak titreşimleri | |
14 | Plakların stabilitesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] Berktay, İ. ; Plak teorisi ve uygulamaları, Yıldız Üniversitesi, 1992 [2] Timoshenko, S.P., Woinowsky-Krieger, S.;Theory of plates and Shells, McGraw Hill, 1959. [3] Girkmann, K., Tameroğlu, S. S. ; Yüzeysel Taşıyıcı Sistemler, Cilt I, (Çeviren: S.Tameroğlu), İstanbul Teknik Üniversitesi, 1964 [4] Szilard, R.; Theory and Analysis of Plates , Prentice Hall, 1974. [5] Reddy, J.N.; Theory and Analysis of Elastic Plates, Taylor & Francis, 1999. [6] Pane, V.; Theories of Elastic Plates, Noordhoff International Publishing, 1975, [7] Gould, P.L.; Analysis of Plates and Shells, Prentice Hill, 1999 [8] Uğural, A.C.; Stresses in Plates and Shells, McGraw Hill, 1999 [9] Reismann, H.; Elastic Plates: Theory and Applications, John Wiley & Sons, 1969. . |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | X | |||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | X | |||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | X | |||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 15 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
2. Ödev | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 3 | 10 | 30 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 45 | 45 |
Toplam İş Yükü | 185 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |