Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Termodinamik | ENJ 542 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | Termodinamik, Akışkanlar Mekaniği, Isı geçişi ( Lisans seviyesi) |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HÜSEYİN PEHLİVAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. HÜSEYİN PEHLİVAN, |
Dersin Yardımcıları | Doç. Dr. Ufuk DURMAZ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İleri termodinamik dersinin amacı: öğrencilerin lisans eğitimleri esnasında görmedikleri termodinamik konularında teorik bilgileri vermek ve lisansüstü tez çalışmalarında gerek duyacakları özel termodinamik konularını öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Temel bilgiler, Maxwel özelik bağıntıları, Gaz karışımları, Gaz-Buhar karışımları, İklimlendirme, Kimyasal reaksiyonlar, Kimyasal denge, Faz dengesi, |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Termodinamiğin ileri ve özel konularını analiz eder.. | Anlatım, | Sözlü Sınav, |
2 | Mühendislik uygulamalarında termodinamik prosesleri belirler. | Grup Çalışması, | Performans Görevi, |
3 | Fiziksel ve kimyasal proseslerin termodinamik analizini yapar. | Anlatım, | Sınav, |
4 | Kütle ve enerji denkliklerini birlikte çözer. | Problem Çözme, | Sınav, |
5 | Kimyasal reaksiyonların ve karışımların termodinamiğini analiz eder. | Soru-Cevap, | Sözlü Sınav, |
6 | İklimlendirme tekniklerini analiz eder. | Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınav, |
7 | Nemli hava ve gaz karışımlarının termodinamiğini mühendislik alanlarına uygular | Problem Çözme, Anlatım, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
8 | Psikrometrik diyagramı kullanır ve veri üretir | Benzetim, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
9 | Gaz karışımlarına Dalton ve Amagat yasalarını uygular. | Problem Çözme, Anlatım, | Sınav, |
10 | Yanma reaksiyonlarında yakıt analizi yardımıyla gerekli hava miktarını hesaplar | Problem Çözme, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
11 | Yanmada adyabatik alev sıcaklığını hesaplar | Problem Çözme, Anlatım, | Sınav, |
12 | Çok karışanlı ve çok fazlı karışımların faz dengesini inceler. | Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Problem Çözme, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
13 | Kimyasal debge kıstasını belirler. | Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
14 | Gibbs fonksiyonlarını inceler. | Problem Çözme, Anlatım, | Sınav, |
15 | Yüksek hızlı akışların termodinamiğini inceler | Benzetim, Örnek Olay, Anlatım, | Proje / Tasarım, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel Bilgiler, Özellik bağıntıları | |
2 | Maxwel özelik bağıntıları, Clapeyron denklami | |
3 | Gaz karışımları, Dalton ve Amagat yasaları | |
4 | Gaz-Buhar karışımları, Nemli hava | |
5 | İklimlendirme, Psikrometrik diyagram | |
6 | Kimyasal reaksiyonlar, Yakıtlar ve yanma | |
7 | Oluşum Entalpisi, Reaksiyon entalpisi | |
8 | Adayabatik alev sıcaklığı | |
9 | Kimyasal denge kıstası | |
10 | Eş zamanlı reaksiyonların kimyasal dengesi | |
11 | Faz dengesi, Gaz ve sıvı karışımlarının doymuş hal dengesi | |
12 | Durma özelikleri | |
13 | Ses hızı ve Mach sayısı | |
14 | Lülelerde izentropik akış |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Yrd.Doç.Dr. Mustafa ÖZDEMİR İleri Termodinamik Ders Notları |
Ders Kaynakları | [2] Y. ÇENGEL, Michael BOLES, "Mühendislik Yaklaşımıyla Termodinamik", Literatür Yayıncılık.McGraw-Hill, 1989. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 55 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
3. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 4 | 10 | 40 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |