Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Seminer | ENM 500 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SAFİYE SENCER |
Dersi Verenler | Doç.Dr. SAFİYE SENCER, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Araştırma sürecini inceleyerek, bilimsel ahlak ve etik anlayışı ile birlikte, bilimsel araştırma yöntemlerini gözden geçirmek ve araştırma için literatür tarama, veri değerlendirme ve rapor yazma tekniklerini öğrenerek, uygulamalı olarak etkinliğin geliştirilmesi süreci |
Dersin İçeriği | Bilimsel çalışma, tarihçesi, özellikleri, Bilimsel makale hazırlama, Kısa özet (Abstract) hazırlanması (Uygulama), Giriş bölümünün yazılması, Yöntemlerin yazılması, Sonuç bölümü, Bilimsel ahlak ve etik değerleri, Proje hazırlama teknikleri, Akademik poster hazırlama teknikleri, Tez yazım kuralları ve hazırlanan tez konularının incelenmesi, Etkili sunum teknikleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilimsel çalışma, tarihçesi, özellikleri | |
2 | Bilimsel çalışmada başlık belirlenmesindeki esaslar ve uygulama | |
3 | Bilimsel yazıya başlık verilmesi, Yazarlar ve adreslerinin yazılması | |
4 | Kısa özet (Abstract) hazırlanması (Uygulama), | |
5 | Giriş bölümünün yazılması Yöntemlerin yazılması, | |
6 | Sonuç bölümü | |
7 | Bilimsel Ahlak ve Etik Değerleri | |
8 | Araştırma sonuç raporu yazma | |
9 | Proje hazırlama işlem basamakları | |
10 | Proje hazırlama işlem basamakları | |
11 | Akademik poster hazırlama | |
12 | Tez yazım kuralları ve hazırlanan tez konularının incelenmesi, | |
13 | Tez yazım kuralları ve hazırlanan tez konularının incelenmesi, | |
14 | Etkili sunum teknikleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. Bir, A.A., Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayınları No: 1081, Açıköğretim Fakültesi Yayınları No: 601. 2. Day, R.A., (1996), Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır?, http://kutuphane.ege.edu.tr/bilimselmakale.pdf (erişim tarihi 13-08-2016)
3. Eymen, U.E. Bilimsel Bir Araştırma Nasıl Hazırlanır?, istatistikmerkezi.com_Araştırma_Ödevi_Nasıl_Hazırlanır_[1].pdf (erişim tarihi 13-08-2016) |
Ders Kaynakları | 1. Etkili Sunumlar için El Kitabı, TUBITAK, sunum_el_kibabi.pdf
2. Murray, N., Hughes, G., Writing up your University Assignments and Research Projects A practical handbook, Open University Press, McGraw-Hill Education, ISBN-13: 978–0335–22717–4 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulamaktır. | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilmektir. | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamaktır. | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilmektir. | X | |||||
5 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlamaktır. | X | |||||
6 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve ileri düzeyde değerlendirmektir. | X | |||||
7 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk almaktır. | X | |||||
8 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmektir. | X | |||||
9 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgileri yorumlamaktır. | ||||||
10 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilmektir. | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum sağlamaktır. | X | |||||
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmektir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
2. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Proje / Tasarım | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 139 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |