Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uzaktan Algılama ve Coğrafi Bilgi Sistemleri | CEM 519 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MAHNAZ GÜMRÜKÇÜOĞLU YİĞİT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çevre sorunları için tespit ve çözüm araçları durumuna gelmiş olan uydu görüntüleri ve coğrafi bilgi sistemlerinin yapısının öğrenilmesi, uygulama alanlarının kavranması, günümüz bilimsel ve pratik çalışmalarında kullanımının kavranması, çözüm için uygulamalı projeler üretilmesi. |
Dersin İçeriği | Genel Kavramlar. Uydular, algılama sistemleri ve uydu görüntüleri. Çevre problemlerinde uzaktan algılamanın yeri. Coğrafi bilgi sistemleri (CBS), tanımı,kullanımı ve uygulama alanları. CBS yazılımları ve modelleme, Çevre problemlerinde CBS kullanımı. Türkiye ve Dünyadaki uygulamalar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Uydu görüntüleri ile ilgili bilgileri kavrar ve bunları çevre Mühendisliği alanında uygulama becerisi kazanır, | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
2 | Coğrafi Bilgi Sistemleri (CBS) konusunda temel bilgileri kazanır, | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
3 | CBS yazılımlarının kullanılması konusunda temel bilgi ve becerileri kazanır, | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınav, Ödev, |
4 | Coğrafi bilgi sistemleri kullanarak çevre ile ilgili problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisi kazanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, tanımlar | |
2 | Uydular ve algılama sistemleri, Algılama ve yorumlama teknikleri | |
3 | Çevre sorunları ve uzaktan algılama | |
4 | Bilgi Sistemleri | |
5 | Coğrafi bilgi sistemleri Genel kavramlar | |
6 | Uygulama alanları | |
7 | CBS yazılımları | |
8 | Veri tabanı ve veri tabanı işletim sistemleri | |
9 | Çevre bilgi sistemleri | |
10 | CBS ve Modelleme | |
11 | Sorgulama ve analiz | |
12 | Uygulama | |
13 | Öğrenci proje sunumları | |
14 | Öğrenci proje sunumları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | A.Sesören, Uzaktan Algılamada Temel Kavramlar, Kasım 1998, İstanbul. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | ||||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | X | |||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ödev | 1 | 25 | 25 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 155 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |